Publicado en NATURA

Corredor Biolóxicu, camín natural que conecta ecosistemas…

 Son los caminos naturales que conecten ecosistemas.

Esta ye l’agricultura pensada nos polinizadores. Corredores florales que yá se tán implementando en dellos países.

¿Qué ye un  corredor biolóxicu? Ye un conxuntu d’organismos, plantes y flores que favorecen l’equilibriu del ecosistema, ameyora la fertilidá del suelu y l’harmonía del güertu. Favorez la polinización y dispersión de les granes.

Los corredores biolóxicos son árees que tienen una alta diversidá de plantes con flores que son capaces d’atraer enemigos naturales que controlen les plagues y enfermedaes y ayúdennos cola polinización y biodiversidá nel güertu. Al traviés de estos corredores biolóxicos ye posible conectar a los insectos benéficos con distintos llugares del güertu. Ye importante que nel diseñu y establecimientu de los corredores biolóxicos considérense especies natives, flores curioses y con dómines de floriamientu distintos, d’esta manera’l nuesu corredor biolóxicu va poder cuntar con flores mientres tol añu.

Cuando unu cultiva un güertu orgánicu tien de potenciar l’equilibriu biodiverso de fauna auxiliar benéfica. ¿Qué significa esto? Significa que por que un güertu orgánicu sía sanu, granible y llibre de plagues debemos esmeranos en crear pontes de vexetación por que non yá polinizadores circulen por ésti, sinón que tamién precisamos biodiversidá d’insectos na nuesa güerta qu’ayuden a controlar y amenorgar les poblaciones de los insectos plagues.

El corredor biolóxicu va apurrir a la nuesa fauna auxiliar:
🌱 Fuentes de polen y néctar como alimentu complementario.
🌱 Fontes alternatives de preses n’escasez de plagues.
🌱 Abelugu en tolos sentíos: protección, llugar de nidificación, envernía, etc.

El corredor biolóxicu tien d’atraer los siguientes tipos d’insectos:
🪱 Himenópteros parásitos (coleópteros y estafilínidos)
🕷️ *Polinizadores, arácnidos y fauna útil polo xeneral.

☝🏽El corredor biolóxicu tien de funcionar tol añu tantu en primavera-branu como na seronda-iviernu. Y mientres más yerbes y flores pongas más protexíu va tar el to güertu. El corredor biolóxicu por que sía efectivu nun puede tar a más de 2M. de distancia de los cultivos.

Uncorredor ecológico, corredor biológico, corredor verde o corredor de conservación es una ruta diseñada para conectar áreas naturales que comparten características ambientales similares1​ con el objetivo de preservar la biodiversidad, prevenir la fragmentación de los hábitats, y favorecer la migración, dispersión, vinculación e interrelación de poblaciones de flora y fauna silvestres.

Cabrales incorpórase’l Corredor Biológico Mundial

Na actualidá, la Llei 42/2007, de 13 d’avientu, del Patrimoniu Natural y de la Biodiversidá, qu’actualiza y sustitúi a la Llei 4/1989, de 27 de marzu, de Caltenimientu de los Espacios Naturales y de la Flora y Fauna Montesa, constitúi’l marcu llegal estatal básicu en materia de caltenimientu de los espacios naturales.

Asturies: Los espacios naturales protexíos queden clasificaos, siquier, y en función de los bienes y valores a protexer, y de los oxetivos de xestión a cumplir, nes siguientes categoríes: Parques, Reserves naturales, Árees Marines protexíes, Monumentos naturales, Paisaxes protexíos.

Como novedá venceyada a l’aplicación d’esta Llei atopa la de constituyir un marcu normativu común para los espacios naturales protexíos, los espacios protexíos Natura 2000 y les árees designaes de conformidá colo dispuesto nos Convenios y Alcuerdos internacionales (Güelgues d’importancia internacional, Reserves de la Biosfera, etc.), arrexuntándolos, per primer vegada, nun inventariu conxuntu d’espacios del patrimoniu natural y de la biodiversidá.

 

Amás, incorpora a la planificación ambiental la esistencia de corredores ecolóxicos, y la necesidá de fomentar el so caltenimientu y la xestión de toos aquellos elementos del paisaxe y árees territoriales que resulten esenciales para llograr la *conectividad ecolóxica del territoriu ysobremanera, ente los espacios protexíos Rede *Natura 2000 y ente los espacios naturales de singular relevancia pa la biodiversidá y la *geodiversidad.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *