Publicado en Día de...

Día Internacional del Bomberu

En reconocencia a los denominaos «Héroes d’Azul», el 4 de mayu celebra’l Día Internacional del Bomberu, pol so llabor en sofitu a la comunidá, poniendo en riesgu les sos vides na estinción de quemes, rescate de persones y protección d’espacios ambientales.

Los bomberos siempres tán dispuestos a ayudar y a sofitar a persones en situación de riesgu. Ye unu oficiu de vocación.

Ye por ello qu’esti día rinde homenaxe a homes y muyeres que garanticen la protección y seguridá de les sos comunidaes y el mediu ambiente. El Día Internacional del Bomberu surdió arriendes de una propuesta xenerada debíu al fallecimientu de cinco bomberos, asocedíu durente el cumplimientu de los sos llabores nuna quema forestal asocedíu en Linton (Victoria, Australia).

En virtú de tal acontecimientu, bríndase un sentíu homenaxe a los bomberos en tol mundu, pol so indiscutible aportación a la comunidá nel cumplimientu del so deber, a riesgu de les sos propies vides.

La escogencia del día 4 de mayu obedez a que nesi día celebrase n’Europa la fiesta de San Florián, patrón de los bomberos. Foi’l primera comandante conocíu d’un escuadrón de bomberos nel Imperiu Romanu, quien perdió la vida nel exerciciu de les sos funciones.

La fecha de celebración d’esti día ye variable en gran parte del mundu, siendo catalogaes en dellos casos como Día Nacional del Bomberu.

Los héroes d’azul. Tradicionalmente conocemos que’l llabor de los bomberos ye la de combatir quemes n’edificaciones, infraestructures físiques y zones forestales. Pero’l so llabor nun se centra solamente nesta actividá d’altu riesgu.

Les actividaes desempeñaes varien d’alcuerdu a la so formación profesional. Rique d’una capacitación previa en distintes árees de conocencia (xestión de riesgu, eletricidá, hidráulica, mecánica, elementos químicos, nociones prehospitalaries, ente otros) y un rigorosu entrenamientu físicu:

Bomberos Aeronáuticos.
Bomberos Forestales.
Oficiales de Ciudá.
Bomberos Voluntarios.

Dalgunes de les funciones exercíes por estos servidores públicos de manera ética y voluntaria son les siguientes:

Escastar quemes.
Atender incidentes con materiales peligrosos.
Manexu y control de derrames y desastres químicos.
Salvamentu y treslláu de persones.
Rescate de persones mancaes n’accidentes de tráficu.
Intervenir n’operaciones de Protección Civil.
Investigar y analizar causes d’accidentes y daños producíos por quemes.
Charres y talleres de sensibilización a les comunidaes sobro temes de prevención de quemes y salvamentu.

Ye de vital importancia sopelexar y reconocer el papel desempeñáu polos bomberos y les organizaciones de bomberes en tol mundu.

Como amuesa d’agradecimientu a estos nobles servidores celebremos el Día Internacional del Bomberu, participando n’eventos conmemorativos y de reconocencia, según portar llazos con colores simbólicos representativos a nivel internacional del serviciu d’emerxencia: azul (agua) y colloráu (fueu).

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *