Publicado en Día de...

Día Mundial de la Nutrición

 

El 28 de mayu celebrase en tol mundu’l Día de la Nutrición. Un momentu ideal para concencianos de lo necesario que ye siguir una dieta sana y equilibrada. Anguaño, na so decimoctava edición quier fomentase el consumu de les llegumes mientres tol añu. Dende OCU xunimos a esta iniciativa sofitada por numberoses instituciones como la FESNAD.

Dieta sana y equilibrada

El día ente día nun nos pon nada fácil siguir una dieta sana y equilibrada, por eso nun ta de más que siquier una vegada al añu recuérdesenos que tenemos de curiar lo que comemos. Y esi día ye’l 28 de Mayu, Día Mundial de la Nutrición.

Día mundial alimentación. Anguaño, la FESNAD, la Federación Española de Sociedaes de Nutrición, Alimentación y Dietética quixo centrar el focu nes llegumes. Un estudiu recoyó los datos del so consumu nel nuesu país y les resultancies amuesen que baxó más d’un 60% nes últimes décades asitiándose per debaxo de les cantidaes encamentaes.

Hai que comer llegumes. Les llegumes ye la grana contenida nes plantes de la familia de les lleguminoses y al pie de les ceberes y delles frutes fueron la principal base d’alimentación humano mientres milenios ye dicir que les llegumes son una parte esencial de la nuesa Dieta Mediterránea. Por esta razón ye importante aprofiar que les llegumes son perfectes para comer en #cualquier dómina del añu, yá sía seronda o iviernu o primavera y branu.

Consumu de llegumes

  • Les llegumes y la so elevada calidá nutricional
  • Les más conocíes son los garbanzos, fabes, lenteyes..  pero en realidá esisten barganal de 20.000 especies de llegumes distintes con numberoses ventayes nutricionales:
  • El so conteníu en proteínes ye’l más eleváu de tolos alimentos d’orixe vexetal / Son riques n’almidón. Ricu en fibra, tantu insoluble (celulosa y hemicelulosa) como soluble (pectina). Les llegumes cunten cola ventaya de que se peracaben enteres y nun se-yos quitar la piel o hollejo, como asocede coles ceberes que, siendo otra gran fonte de fibra, pierden bona parte d’ella na molienda.
  • Son riques en calciu, fósforu, potasiu, magnesiu, yodu y fierro (hai que tener en cuenta que, anque abonda nun ye un fierro tan absorbible pol organismu como’l fierro de la carne). En grupos de población con riesgu a carecer enfermedaes cardiovasculares encamiéntase sustituyir carnes por llegumes con oxetu de menguar la ingesta de grases enchíes.
  • Nun tienen gluten, polo que les faen afeches para pacientes celiacos.
  • Son fonte de vitamines del complexu B.
  • Nun contienen grasa, solo la soya y el cacagüés que sirven de materia primo para la estracción d’aceites. Les llegumes nun engorden, engorden lo qu’añedimos, de normal los ingredientes bien calóricos como’l chorizu o la morciella.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *