Publicado en Flores

Diente de llión

Ye la única flor que representa los 3 cuerpos celestiales del sol, la lluna y les estrelles.

La flor mariella asemeyase al sol, la bola de puff asemeyase a la lluna y les granes esvalixaes pacese a les estrelles. La flor de diente de lleón ábrese para saludar la mañana y ciérrase pela tarde para dir dormir. Cada parte del diente de lleón ye útil: raigañu, fueyes, flor. Puede usase para comida, medicina y tinte para colorear.

Les granes de diente de lleón son tresportaes de cutiu por una rabasera de vientu viaxando como pequenos paracaíes a munchos kilómetros del so orixe.
Animales como aves, insectos y camparines peracaben néctar o grana de diente de lleón. Les flores de diente de lleón nun precisen ser polinizadas para formar granes. Los dientes de lleón fundieron los sos raigaños na hestoria. Fueron conocíos polos antiguos exipcios, griegos y romanos, y fueron usaos na medicina tradicional china mientres más de mil años.El diente de lleón utilízase na medicina popular para tratar infecciones y trestornos del fégadu. El té fechu de diente de lleón actúa como diuréticu.

Como alimentu utilicen les sos fueyes n’ensalaes o fervíes y les sos flores comestibles, como decoración de variaos platillos. Los dientes de lleón son, bien posiblemente, les plantes más esitoses qu’esisten, ¡maestros de la supervivencia en tol mundu! Lamentablemente cada añu los países gasten millones en pesticides de verde para tener verde uniformes de yerba non nativo, y usamos el 30 % del suministru d’agua del país para caltenelos verdes y desfaemos d’esta yerba tan saludable y factor importante nel bon desenvolvimientu del mediu ambiente. La naturaleza bríndanos munches d’estes maravíes de la nuesa flora montesa.

¡Utilízala y nun la refugues! ¡Cuidémoslas!

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *