Publicado en Asturies, Turismu

Nun vas poder aguantate a los encantos d’Asturies: vive una aventura única nel paraísu verde

Con cuatrocientos kilómetros de mariña, picos que devasen los dos mil metros y rincones llenos d’hestoria y arte, el Principáu ufierta tolo necesario para l’esfrute de tolos sentíos.

Per tierra, mar o aire. Nun importa la puerta d’entrada. La visión del serrapatosu Cordal Cantábricu, del perfil ondulante de los sos verdes valles y del abrupto perfil de la so mariña que cai sobro’l Cantábricu, un mar d’intensu azul, cautiva desque triamos Asturies. Tamos énte una esperiencia pa la que se precisen los cinco sentíos pa poder saborguiar la so gastronomía, esllumase cola arquitectura o alendar la so naturaleza.

Asturies ye toa xuna postal. De les que paecen venir de un paraísu alloñáu. Pero nada d’eso, enmarcada al norte y al sur polos 400 km de mariña y los altos cumes del cordal Cantábricu, ye un destín próximu y aparente pa unos díes ente tierres verdes y veres refrescantes que seguro nos dexarán fuxir del calor que nos azota pel branu en de bona parte del nuesu país.

Uviéu/Uviéu: monástica, regia y xacobea. ISTOCK

El centru históricu d’Uviéu caltien el so calquier monásticu y regia, amás de siguir siendo primixenia referencia del Camín de Santiago Primitivu. Cada rincón zarra xuna sensación inesperada: el mercáu del Fontán, la fonte Prerrománica de La Foncalada, la Catedral con una torre gótica y otra románica, cafés onde escribieron los sos grandes obres lliteratos como Clarín o Pérez d’Ayala o xuna intensa axenda na que destaquen, ente otres, la temporada d’ópera o la ceremonia d’entrega de los Premios Princesa d’Asturies.

Y en esti día de descubrimientos, nun podemos dexar de visitar el Boulevard de la sidra. Llámase asina a la Cai Gascona, xalonada de restoranes y sidreríes, onde vamos poder tastiar sidra y la gastronomía típica de la ciudá y de too Asturies, colos sos cachopos, el so pastel de Cabrales o la famosa fabada asturiana.

Xixón: romana, metalúrxica y oceánica. ISTOCK

Los romanos vivieron el suañu de *Hispania dende unes Termes que miraben al mar. Foi en Xixón, xusto debaxo de la escampada de la Ilesia de San Pedro, xuna de les talayes urbanes más belles de too el Cantábricu asturianu.

Xuna bona forma d’empecipiar una xornada nesta preciosa y esquisita ciudá ye percorriendo la sablera de San Llorienzo hasta que lleguemos a la ilesia de San Pedro. Podemos allargar la caminada pa esfrutar de les maraviyoses vistas dende la posición privilexada qu’ocupa l’Aponderamientu del Horizonte, de Chillida, pa dempués perdenos poles cais empedraes de Cimavilla, que caltien edificaciones, trazáu y ambiente propio del so pasáu marineru. Un llugar especial flanqueáu pol Cerru de Santo Catalina, y les ruines romanes y la muralla medieval pol otru.

ACUTA LA TO PLAZA

Puertu pesqueru, industrial y tamién deportivu, Xixón revelase énte los nuesos güeyos tamién como una redolada verde únicu, onde destaca’l Xardín Botánicu Atlánticu y la Llaboral Ciudá de la Cultura col so Centru d’Arte y Creación Industrial. Bastante ye que, tamos énte una ciudá que rezume cultura tou l’añu, con una axenda apinada d’actividaes y encabezada pol Festival Internacional de Cine de payares.

Xuna visita al Principáu ye más que xuna visita a les sos principales ciudaes. Asturies atesora preciosos y encantadores pueblos marineros, como Cuideiru, coles sos cases de vívidos colores y los sos escelentes restoranes de fresquísimu pexe; Ribesella y la so sablera de Santo Marina, xjalonada d’espectaculares construcciones d’indianos llevantaes a principios del sieglu XX; o’l famosu faru de Llastres, coles sos maraviyoses vistas.

Y si ye complicáu escoyer un pueblu, más lo ye quedase solo con una sablera, ente les más de doscientes que podemos visitar, destacamos les de Cué y Andrín, en Llanes, pol so sable blanca y los sos fáciles accesos.

Ribesella ye unu de los pueblos más famosos y bonitos
d’Asturies / StockPhotoAstur / ISTOCK

Esfrutar afayándola ye un viaxe d’esos que siempres reclamen volver y Club VIAXAR sábelo, por eso llevámoste a conocer esta preciosa tierra. Que nun falte la sidra, la meyor compañera pa unes vacaciones nel paraísu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *