Publicado en Día de..., Tresportes

Día Mundial de la Bicicleta

Güei llevantemos cargaos d’enerxía para celebrar el Día Mundial de la Bicicleta. Celébrase’l 19 d’abril per tol mundu cola finalidá ye promover el so usu, destacar los beneficios que tien para la salú y a favor d’una movilidá sostenible. Ta impulsándose como mediu de tresporte seguru y económicu. ¡Xubimos a los dos ruedes! 🚴‍♀️🚴‍♂️

El Día Mundial de la Bicicleta antíguamente era xuna “fecha oficial”, respondida por pola Organización de les Naciones Xuníes (ONU) y tenía llugar el 19 d’abril. Pero dende 2018 la fecha ye’l 3 de xunu, cuando l’Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes declarola oficial.

El Día Mundial de la Bicicleta ye una fecha para recapacitar sobro los beneficios d’esti mediu de tresporte y llamar l’atención sobro los derechos de los ciclistes. Les bicicletes son les máquines ideales pal tresporte en pequenes distancies y tenemos que reconocer los beneficios qu’apurre a la sociedá. Pero esti día va tamién dirixíu a toos los conductores de vehículos a motor, porque tienen que respetar les distancies y afitase na presencia de los ciclistes.

La bicicleta ta yá presente na manera de vida de cientos de millones de persones, pero inda queda enforma polo que lluchar. Esta celebración ye mundialmente siguida pa defender los derechos de los ciclistes. Según encamentar por que los gobiernos ufierten alternatives ecoamigables a la rede tresporte basada en combustibles fósiles.

Les bicicletes fueron utilidaes como mediu lúdicu de tresporte dende fai más de dos sieglos. El so usu popularizóse ennormemente nos últimos años como xuna propuesta racional y ecolóxica. Animámoste a utilizar la bici na ciudá como xuna forma d’evitar la obesidá , amás ye bien risonderu. La llibertá, rapidez y la sensación de bienestar que nos apurre la bicicleta ye incomparable a nengún otru mediu de locomoción.

Nun se sabe a ciencia cierta quién foi la primer persona n’inventar la bicicleta. Dalgunos atribuyinlo a Leonardo da Vinci o al so pupilu, Gian Giacomo Caprotti.

De lo que sí esiste constancia, ye que’l barón alemán, Karl von Drais, foi’l primeru n’inventar la Laufmaschine (máquina para correr), col enfotu de reemplazar al caballu como mediu de tresporte.

A lo llargo del sieglu XIX, fuéronse faciendo apurras y adecuaciones. En 1839, un ferreru escocés llamáu Kirkpatrick Macmillan, desenvolvió’l sistema de pedales trémboles.

Estes meyores fuéronse perfeccionando cola adición de pieces y cambéu de ruedes hasta que, a entamos del sieglu XX, llegose al prototipu que conocemos y sobro el cual diose la innovación tecnolóxica.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *