Publicado en Día de...

Día Mundial de les Ballenes y los Delfines.

El 23 de xunetu celebra’l Día Mundial de les Ballenes y los Delfines. 🐋🐬 Esta fecha tien como oxetivu frenar el so caza y cavilgar sobro’l gran riesgu que cuerren estes maxestoses criatures marines.

El 23 de xunetu de 1986 la Comisión Ballenera Internacional (CBI) decidió proclamar esi día como’l Día Mundial Contra la Caza de Ballenes, güei conocíu como Día Mundial de les Ballenes y los Delfines. El propósitu d’esta fecha ye frenar la caza indiscriminada y trabancosa d’estos formosos animales en peligru d’estinción.

Orixe de la problemática

Sicasí, anque yá pasaron munchos años dende esa histórica xunta, entá esisten munchos países que persisten na caza d’estos mamíferos acuáticos y lo que ye peor, paez nun importa-yos. En realidá, el problema anicia nel fechu de qu’esisten igual númberu de países dientro de la CBI, que tán a favor y en contra de la caza d’estos especímenes, polo que nunca se llegó a un alcuerdu formal al respeutu.

Otru detalle importante, ye que los países que les cacen, aseguren que lo faen con fines científicos y non comerciales, a pesar de que son munchos los videos de Xapón onde s’amuesen les masacres que se-yos faen a bancos de delfines.

Hestoria. El problema cola caza de ballenes nun ye nuevu. En realidá, los primeros intentos de controlar la caza de ballenes fixéronse antes de la segunda guerra mundial, cuando los faeneros o cazadores dieron cuenta que’l númberu de ballenes amenorgaben rápido conforme les esaniciaben, daqué que ponía en riesgu’l negociu.

Nesi momentu la Lliga de Naciones, desenvolvió un primer documentu al respeutu, pero nun foi hasta 1972 na Conferencia de les Naciones Xuníes sobre’l Mediu Ambiente Humano, que s’aprobara la primera moratoria de diez años onde se frenaba la caza de les ballenes, pa garantizar qu’aumentara la so población y asina evitar la so estinción.

Sicasí, el problema siguió presentándose y en 1986 la Comisión Ballenera Internacional, prohibió d’una vegada por toes, la caza comercial.

Resolvimientu qu’anguaño se sigue violando, principalmente per Xapón que ye l’únicu país que se niega abiertamente a dexar de cazar tanto a ballenes como a delfines. Ye más, cunten con feches alegóriques pa ello, como la bederre matanza añal del delfín que realicen los pescadores de Taji ente setiembre y abril.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *