Publicado en Fiestes

La vaqueirada d’Aristébano

La Fiesta Vaqueira, tamién conocida como la Vaqueirada, que se celebra cada añu l’últimu domingu de xunetu na braña d’Aristébanu, ente Tinéu y Valdés. Ye xuna de les fiestes más étniques y orixinales de toa Asturies, porque en realidá convertir nun divulgativu homenaxe de la vida y costumes de los Vaqueiros d’Alzada, llegando a celebrase xuna boda de verdá al usu vaqueira.

Los Vaqueiros fueron y son un grupu étnicu cultural d’Asturies, d’ancestrales oríxenes qu’inda güei son motivu d’investigación. Yeren pregueros trashumantes, que pasaben el branu nes brañes col ganáu, aprovechando les zones de campera de los puertos de monte, y nel iviernu tornaben a los sos pueblos d’iviernu col so ganáu y enseres.

Los Vaqueiros s’emparentaben ente ellos, desenvolviendo xuna cultura y folclore bien singular, y tollo permaneció inalterable a lo llargo de los sieglos. Habitaron y habiten sobremanera nel occidente d’Asturies. La verdá ye que la Vaqueirada ye como asistir al pase d’un documental d’antropoloxía, eso sí con fiesta y sonadiella. Ye xuna celebración bien interesada, distinta y animada.

Fiesta Vaqueira

La Braña d’Aristébano, ente los conceyos de Valdés y Tinéu, acueye la Fiesta Vaqueira, que se correspuende cola celebración d’una boda conforme al ritu y costume vaqueiru: los novios lleguen montaos a caballu, y en carros tiraos por gües, lleven les pertenencies qu’apurren al matrimoniu, como la cama (alude a la fecundidá), la dote de la novia (amosaba la capacidá de la so familia, la so dote) y los preseos de montar del noviu.

Acompañaos por gaiteros y un cortexu, xúbese y celebra el casoriu; la comida tradicional (empanada, choscu, llacón, nates) regada por vinu y sidra, el baille al son de gaita, tambor y pandeiro, pero tamién de la payel.la (preséu qu’asemeya xuna sartén de fierro col rabu llargu) y entonando vaqueiraes, completen esta xornada.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *