Publicado en NATURA

Afayen más de 19,000 volcanes submarinos

“Ye a cencielles allucinante”. Afayen más de 19,000 volcanes submarinos. Más de 19,000 volcanes submarinos suxuren que les fondures del océanu son muncho más entrevesgaes de lo que pensábamos, ellí embaxo tou ye posible. Les especies que viven nes ciudaes evolucionen de forma sorprendente.

De cutiu imaxinamos la Tierra como un orbe perfectamente esféricu, pero lo cierto ye que nin ye esférica, nin tampoco ye homoxénea. La so forma xeoide ye tan entrevesgada qu’onde xacen los océanos les capes de sedimentu son tou menos planos. Nestos buecos agóspiense miles de volcanes submarinos escondíos, munchos más de lo que podemos imaxinar.

Mapear la superficie terrestre yá ye una xera titánica en sí mesma, agora imaxine cartografiar el fondu marín tomando en cuenta que trés cuartes partes de la Tierra tán cubiertes por una miríada de tonelaes d’agua. Hasta antes d’una nueva investigación publicada en Earth Space and Science, namá una cuarta parte del llechu marín fuera cartografiado usando sonares, qu’usen ondes de soníu pa detectar oxetos ocultos so l’agua.


Creitu: IPGP/BRGM/Ifremer/CNRS

Rescampla que la tecnoloxía de sonares nun algamar pa conocer tolos caminos escabrosos del fondu marín. Por esta razón, implementáronse nueves formes pa desvelar qué hai no fondero marín: usando los observadores nel cielu, los satélites n’órbita.

Volcanes submarinos son más abondosos de lo esperao.

Afayaron que satélites d’altu resolvimientu como’l CryoSat-2 de l’Axencia Espacial Europea, son capaces de detectar montículos submarinos tan pequenos como 1,100 metros d’altor, que ye la llende inferior establecíu pa los montes submarinos. Esta tecnoloxía unvia ondes d’alta frecuencia escontra la Tierra pa depués rebotar de regresu con una cantidá impresionante d’información, asina ye como puede saber la fondura del océanu y l’altitú de los sos montes.

Los xeólogos yá suponíen que’l sedimentu marino yera entrevesgáu, sicasí, lo que los satélites revelaron superó en demasía la mira. Más de 19 mil volcanes submarinos habiten nes fondures del océanu, munchos de los cualos formen parte de cadena montascoses importantes.

Este ye’l catálogu más grande enxamás creáu de volcanes y montes submarinos alredor del nuesu planeta. Un afayu de gran valor pa los estudiosos de la dinámica planetaria, pos podría danos una meyor comprensión de les corrientes oceániques, la tectónica de plaques ya inclusive sobre’l cambéu climáticu, dicen los autores de la investigación.

Creitu: NOAA

Los científicos envaloren que los satélites d’altu resolvimientu pueden calcular los altores de pequenos volcanes submarinos con una precisión increíble pa tratase d’entes que tán no fondero oceánicu. El marxe d’erru ye de tan solo 370 metros d’altor.

Hasta agora, los investigadores pudieron mapear más de 19 mil volcanes submarinos al nordés del Océanu Atlánticu, que podríen ayudar a esplicar la evolución d’una pluma de mantu qu’alimenta a más de 100 volcanes n’Islandia, una de les rexones volcánicamente más activa de too el mundu.

“Hai un zoolóxicu de coses interesantes qu’asoceden cuando tienes accesu a la topografía”, dixo Brian Arbic, coautor del estudiu. Non cabo dulda qu’inda queda enforma por afayar del nuesu estelante planeta, que guarda ayalgues en cada rincón de la so forma xeoide.

Referencies: “It’s just mind boggling.” More than 19,000 undersea volcanoes discovered, Science, DOI DOI

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *