Publicado en Deportes

El Principáu d’Asturies deplora l’apoyu “inaceptable” de la F.A.F. a Rubiales

⚽️El Principáu d’Asturies deplora l’apoyu “inaceptable” de la Federación Asturiana de Fútbol a #Rubiales: “marca un antes y un después nes nueses relaciones”
🗣 “Que no quepa dulda a naide: nun vamos  tolerar nenguna situación de violencia, discriminación o acoso”, advierte la viceconseyera Vanessa Gutiérrez

Testu


Vanessa Gutiérrez, viceconseyera de Cultura, Política Llingüística y Deportes, llamentó güei el respaldu de la Federación Asturiana de Fútbol a Luis Rubiales. “Nun podemos nin queremos tolerar que por activa o por pasiva apláudase l’inaceptable comportamientu del presidente de la federación española”, manifestó la viceconseyera. Gutiérrez adelantró que’l Gobiernu d’Asturies va ellaborar de momentu un protocolu para la prevención del acoso sexual nel deporte.

El Gobiernu del Principáu tomó partíu con claridá: siempres del llau de Jenni Hermoso -la xugadora de la selección besada por Rubiales-, siempres en contra comoquier de violencia sexual, “sía física, verbal o xestual”, según afirmó la viceconseyera. A partir d’esti planteamientu, l’Executivu recibió con ofiendo la decisión de la Federación Asturiana de Fútbol, que’l vienres dio por bones les esplicaciones de Rubiales.

El presidente Adrián Barbón foi’l primeru en pronunciase, yá la mesma tarde del vienres. El xefe del gobiernu espublizó al traviés de les sos redes sociales un pronunciamientu nel que reprochaba la decisión de la federación, anunciaba amparu a toles persones deportistes que “alcen la voz” para criticar a Rubiales y comprometíase con cuantes concentraciones, manifiestos y movilizaciones” prodúzanse para refiertar el comportamientu de Luis Rubiales. El testu completu reproduzse a la fin d’esta información.

Güei foi Vanessa Gutiérrez quien volvió a deplorar la postura de la federación asturiana, que “marca un antes y un dempués nes relaciones col Gobiernu del Principáu”. Ye una actitú inadmitible”, por culpa de que “non puede tolerase nin dexar pasar nengún actu de violencia sexual” y muncho menos “convertir en culpables a quien son les víctimes (les xugadores)”.

L’Executivu autonómicu va esquizar les posibilidaes llegales esistentes p’actuar “con contundencia” na defensa de los derechos de les persones deportistes. “Que nun quepa dulda a naide: nun vamos tolerar nenguna situación de violencia, discriminación o acoso”, hai enfatizado la viceconseyera. Unu de los primeros pasos va consistir n’acelerar los trabayos, yá empecipiaos, pa ellaborar un protocolu de prevención del acoso sexual nel deporte.

 

PRONUNCIAMIENTU DEL PRESIDENTE DEL PRINCIPÁU D’ASTURIES, ADRIÁN BARBÓN, EL 25 D’AGOSTU

Vista l’actitú de la representación asturiana na xunta de güei, sofitando a Rubiales de forma pública y privada -con ovación incluyida- decidimos impulsar dende la Viceconseyería de Cultura, Política Llingüística y Deportes del Principáu d’Asturies, lo siguiente:

1.- Que s’esaminen tolos protocolos vixentes pa garantizar la llibertá de les muyeres deportistes na nuesa tierra y protexer de forma activa a cuantes muyeres -y homes- deportistes alcen la voz criticando l’actitú de Rubiales y les persones que la han sofitáu. Nun vamos consentir nenguna represalia, absolutamente nenguna.

2.- Que se tresllade’l nuesu absolutu desalcuerdu pola actitú manifestada güei en dicha xunta y, dientro del marcu de lo que nos dexe la llei, replantegar la nuesa relación cola Federación, esaminando toles víes posibles pa espresar el nuesu refugu. Esperábamos de los representantes asturianos una actitú contundente y nun foi asina, lo que llamentamos de forma enérxica y vamos actuar en consecuencia.

3.- Ellaborar de forma inmediata un Protocolu de Prevención del Acoso Sexual nel Deporte, d’obligáu cumplimientu y con midíes sancionadores contundentes.

4.- Espresar el nuesu sofitu a cuantos deportistes, homes y muyeres, según los distintos clubes, espresen de forma atayante’l so refugu a l’actitú de Rubiales.

5-. Sumanos como Gobiernu d’Asturies, al traviés de la Viceconseyería, a cuantes amueses de refuga se promuevan los próximos díes, como concentraciones, manifiestos y movilizaciones.

D’últimes y non menos importante, repitir el nuesu arguyu y felicitación a la selección española y treslladar el nuesu sofitu a estes muyeres que col lema #SeAcabó decidieron alzar la voz pa terminar con fechos que merecen el refugu conxuntu de la sociedá asturiana.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *