Publicado en Día de...

La Santina del Llagu Enol (Cuadonga)

Nel Enol, unu de los trés llagos glaciares del Parque Nacional de los Picos d’Europa, reposa la Virxe de Cuadonga. Somorguiada en 1972, n’una cueva a 8 metros de fondura. Cada 8 de setiembre, la Virxe de Cuadonga remanez con ayuda de de buceadores. Con ello empecipia la fiesta autonómica asturiana: la de La nuesa Señora de Cuadonga, «la Santina». Nel Enol «la Santina sub». Semeyes /


L’Enol ta a 11 km de la Cueva de Cuadonga y ye el más grande de los llagos del Parque Nacional de Picos d’Europa. Los miembros del club Cañapescamar, qu’asocedió a l’antigua Asociación de Pesca ya Investigaciones Submarines (APIS), decidieron crear una virxe en 1972 colos restos submarinos de fusiles fundíos.

A pesar de les munches dilixencies alministratives, los miembros de la Sección d’Actividaes Subacuátiques (SAS) del club consiguieron somorguiar a la virxe. Dende entós la virxe fuelga n’una cueva del Enol somorguiada a 8 metros de fondura. Los trabayos son graves porque la temperatura de l’agua ye xeliza, pero ye más grande la devoción de los buceadores.

Los buceadores saquen a la Virxe, el públicu ruempe a aplaudir, dalgunos a llorar, y l’emoción contiense hasta que conclúi la misa nun altar improvisáu, a veres del Enol, onde se besa, toca y siente el símbolu de la fiesta. Cuando termina la música de gaites y tambores y les cantaraes patronales, los buzos devuelven a la Santina a les fondures del llagu hasta’l siguiente añu. Cada añu alleguen los fieles y los advenedizos llueve, truene o nieve.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *