Publicado en Cosines de clas

Dificultaes teunolóxiques

«¡A toos nos pasó! 😅¿Cuáles son les dificultaes teunolóxiques más lloques que vivistis? 🤗 ¡Comparte la to historia nos comentarios!👇 En futures publicaciones, sofitaremos a resolver estos desafíos xuntos. 💪🌐 Y si queréis profundizar un pocoñín más…📬 Hai una nueva entrada nel Blog que trata sobre esti tema ⚠️👀🔗 Tenéis l’enllaz al Blog na bio y nel primer comentariu d’esta publicación.

 

Bones otra vegada más Cosines!
Esti día, quiero entamar a falar sobre los degorrios del cibermundiu. Y ye que cada vegada la sociedá ta más desconeutada del mundu. Y too vien a raíz del usu que-y damos (y yo soi la primera) a los dispositivos electrónicos.
Recuerdo una fras que sintiera perhí que dicía: «Na dómina na que teníemos teléfonos fixos y taben ‘ataos’ na casa, les persones yeremos llibres. Agora, los que tamos ‘ataos’ somos nós y son llibres los teléfonos«.

Duel nel alma, ver como a dulces vamos normalizando y actuando de distinta manera por mor d’un mal usu teunolóxicu. Ye por esa mesma razón pola que decidí facer un pequeñu decálogu de tolo que mos arrodia nesti sen:
  1. Aisllamientu social: l’escesivu usu de dispositivos electrónicos puede llevar a la desconexón de les relaciones personales, lo que puede resultar n’aislamientu y soledá.
  2. Adicción teunolóxica: el mal usu de les teunoloxíes puede llevar a l’adicción, lo qu’afeuta negativamente la salú mental y el bienestar.
  3. Reducción de la productividá: pasar abondo tiempu colos dispositivos electrónicos puede disminuir la productividá nel trabayu o nel estudiu.
  4. Problemes de salú física: la falta d’actividá física, debido al sedentarismu relacionáu col usu  escesivu de teunoloxíes, puede llevar a problemes de salú como la obesidá y enfermedaes cardiovasculares.
  5. Problemas de salú mental: la esposición contante a contenidos negativos, ciberacoso y la presión de les redes sociales pueden afectar la salú mental, llevando a l’ansiedá, la depresión y l’estrés.
  6. Pérdida de privacidá: la divulgación escesiva d’información personal en llínea puede llevar a la pérdida de privacidá y a la esposición a ataques de ciberdelincuentes.
  7. Desinformación y credulidá: el fácil accesu a la información en llínea puede llevar a la propagación de noticies falses y a la credulidá, lo qu’afeuta direutamente na toma de decisiones informaes.
  8. L’impautu ambienteal: la producción y eliminación de dispositivos electrónicos tienen un impautu ambiental significativu a consecuencia del agotamientu de recursos y la xeneración de desechos electrónicos.
  9. Amenaces a la seguridá cibernética: el mal usu de la teunoloxía puede resultar na esposición a amenaces cibernétiques, como’l robu d’indentidá y la pérdida de datos personales.
  10. Desconexón cola realidá: la sobreesposición a la teunoloxía puede llevar a una desconexón cola realidá, lo que disminuye l’apreciación de les esperiencies y relaciones personales nel mundu  físico.
La teunoloxía trensformó y sigui trensformando la sociedá en múltiples aspeutos, y la educación nun ye una esceición. Aprovechar les ventayes de la teunoloxía na educación primaria ye esencial pa preparar a los estudiantes pa un futuru dixital. Por embargu, debe facese de manera responsable, con un enfoque na seguridá, la privacidá y la equidá. La teunoloxía puede ser un preséu poderosu pal aprendizax y la enseñanza, pero’l so ésitu dependerá de cómo s’integre nel aula y de cómo los docentes s’adauten a un entorno educativu en constante cambiu. La teunoloxía nun debe reemplazar la educación tradicional, sinon complementala y meyorala. N’última instancia, l’oxetivu ye preparar a los estudiantes pa ser parte d’una ciudadanía informada, crítica y responsable na sociedá dixital.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *