Publicado en Sin categoría

La hestoria de Zealandia, l’octavu continente

La hestoria de Zealandia, l’octavu continente’ de la Tierra. Afayen el misteriosu orixe de Zealandia, el continente somorguiáu fai unos 23 millones d’años. ¿Cómo se formó? ¿Cuándo s’afayó?

A midida que se desintegraba el supercontinente Gondwana, el continente más pequenu, más delgáu y más nuevu del mundu, surdió por sí solu, ente que les rexones de Gondwana que dalguna vegada tuvieron directamente al noroeste y al suroeste convertieronse n’Australia y l’Antártida, respectivamente.

Agora, los xeólogos, un equipu procedente de Nueva Zelanda, Nueva Caledonia, Australia, Estaos Xuníos, Dinamarca y Tasmania, ellaboraron un mapa refináu de la masa de tierra somorguiada conocida como Zealandia utilizando datos sísmicos de la rexón qu’arrodia a Nueva Zelanda y amueses de roques recuperaes del mar, yá que, magar güei día esti octavu continente ta casi tou somorguiáu sol mar, la mayor parte del 6% restante ta compuesta por Nueva Zelanda. Al tar Zealandia mayoritariamente so l’agua produció inconsistencies na forma en que s’hai cartografiado la masa terrestre.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *