Publicado en Curiosidaes

L’animal más vieyu del mundu celebra’l so 191 cumpleaños

El so nome ye Jonathan y trátase d’una tortúa xigante de Seychelles que s’aguanta al pasu del tiempu. Jonathan, la tortúa, ye l’animal terrestre más llonxevu del mundu. Ye tan antiguu qu’inclusive ye más vieyu que la invención del teléfonu o la fotografía.

 

Créese que nació en 1832, lo que significaría que foi testigu d’una gran cantidá d’eventos históricos importantes a nivel global: la guerra civil d’Estaos Xuníos, la llegada del home a la Lluna, l’ascensu y la cayida de la Unión Soviética, les dos guerres mundiales… Tou un finxu del mundu animal. Una lleenda viva.

Les tortúes xigantes d’Aldabra atópense ente les más grandes del mundu y la so hestoria ye de supervivencia contra vientu y marea. Estes magnífiques criatures pueden pesar hasta 250 kilogramos y vivir más d’un sieglu. Los sos cascos abovedaos son de color gris escuru a negru, y les sos robustes pates columnares sostienen los sos enormes cuerpos. Los sos llargos pescuezos déxen-yos algamar la vexetación más alta, xuna adaptación alimentaria que-yos resultó bien útil na so redolada.

Estes tortúes desempeñen un papel fundamental nos sos ecosistemes como dispersoras de granes y modeladoras de paisaxes. Los sos vezos de llendo ayuden a caltener los pacionales abiertos y el so movimientu al traviés del terrén ayuda a cultivar el suelu, dexando que la vida vexetal espollete.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *