Publicado en Sin categoría

A partir de güei estes dos lletres van sumir del abecedariu español

Por decretu de la RAE, a partir de güei estes dos lletres van sumir del abecedariu español. La Real Academia Española, meyor conocida como RAE decidió esaniciar de manera definitiva dos lletres del abecedariu, te va sosprender saber cuálos son y por qué tomó la decisión d’esaniciales.

La RAE esanicia por sorpresa dos lletres del abecedariu español. Había dos intrusos nel mundu de les lletres españoles y casi naide lo sabía.

Toos, o siquier la mayoría, conocemos a la RAE, en dalgún momentu solicitemos de la so ayuda, y ye qu’esta institución cultural ye encargada de regularizar la llingua nel mundu hispanofalante, tien como oxetivu <<velar por que los cambeos qu’esperimente la llingua española na so constante adaptación a les necesidaes de los sos falantes nun quebren la esencial unidá que caltien en tol ámbitu hispánicu>>.

Poro, esta institución tien la capacidá y autoridá para poder retirar o amestar palabres, lletra, signu, riegles, etc. al nuesu llinguaxe. Nesta ocasión, falamos de que la mesma Real Academia Española realizó un movimientu qu’asoró a munchos, cuidao que esanició de manera definitiva dos signos que yeren consideraos lletres.

En realidá, más que ser ‘lletres’ como les consideremos desque díbamos en primaria, trátase de dígrafos, ye dicir, un grupu de dos lletres que tán representaes por un solu soníu, nesti casu fai alusión a los signos ch y ll.

Ye importante destacar que la eliminación de «ch» y «ll» del abecedariu nun implica que suman del sistema gráficu del español, según señala la mesma Real Academia Española. Sicasí, ye fundamental espublizar esta riegla de manera clara y directa por que sía conocida por toos.

La Real Academia Española confirma que tantu los signos de ch y ll, esclúyense definitivamente de les files del abecedariu español, cuidao que, como comentamos con anterioridá, estos nun son una lletra como tal, más bien son <<un conxuntu de dos grafemes que representen un solu fonema>>, esto ye, son dos lletres xuntes, pero pronúnciense como una sola, lo cual nun da cabida a que perteneza al abecedariu, cuidao que si lo notamos, magar tienen fonema tou este componse de lletra per lletra (sola).


¿Qué es un dígrafo? El idioma español está compuesto por 27 letras (a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n, ñ, o, p, q, r, s, t, u, v, w, x, y y z) y tres dígrafos (ch, ll y rr), aunque también lo son los sonidos (gu y qu). Un dígrafo es un grupo de dos letras que están representadas por un solo sonido.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *