Publicado en Sin categoría

Planes pa divertise esti Antroxu n’Asturies

L’ Antroxu n’Asturies ye una festividá llena de color, allegría, música, gastronomía y tradiciones. Ye una oportunidá para axuntase, celebrar la diversidá y esfrutar d’unos díes llenos de diversión antes de la llegada de la Cuaresma. Ye tiempu de fiesta nes cais, y de diversión pa toles edaes y preferencies.

Y de xacíu, nes ciudaes vas poder tastiar la gastronomía propia d’estes feches, con platos como’l pote, el picadiellu, o les dureces/callos, y postres como los frixuelos, los picatostes, o -les casadielles, ente otres delicies.

Frixuelos

Frixuelos de Cangas del Narcea

Picatostes o torrijas

En realidá, ye muncho más qu’una fiesta al usu, convirtiéndose nun ritual onde la imaxinación exercitase de forma permanente y risondera.

Y ye que l’Antroxu n’Asturies tien una actividá incesante. En cualquier momentu y en cualquier llugar, aguárdate un desfile, un espectáculu, una comida, una merienda, una cena, un conciertu o lo que se tercie. Cultura y diversión nun binomiu irrepetible: tradiciones ancestrales, música, gastronomía, folclore y tollo n’escenarios llenos d’hestoria y guapura.

Yá sía nes aldegues y pueblos, o nes villes y en ciudaes, esta celebración se manifesta de mil maneres, a cada cual más prestosa y sorprendente.

Les ciudaes d’Asturies -Uviéu, Xixón y Avilés  enllenense de lluz, soníu, bullicio ya imaxinación. Caúna d’elles tien la so propia personalidá antroxera, y toes te ufierten unos completos programes d’ociu pa estes feches. Amás, los sos cascos históricos tresformense nun gran espaciu d’ociu al campu, ideal pa una fiesta desbordante de creatividá.

N’Avilés l’Antroxu celébrase per tolo alto y mientres munchos díes – concretamente del 7 al 14 de febreru -, y cuenta cola declaración de Fiesta d’Interés Turísticu d’Asturies. Ye míticu’l so descensu de Galiana, celebráu n’una de les cais más emblemátiques y antigües del Cascu Históricu, y que tien llugar na nueche del sábadu 10 de febreru. col habitual y tumultuoso descensu por un desbordante ríu d’espluma y agua por esta emblemática cai de la Villa del Adelantráu y por dalguna más, con decenes d’artiluxos a manera d’embarcaciones y los sos tripulantes amarutaos.

Tamién destaca’l domingu antroxeru, el llunes de murgues y fanfarries, el martes del gran desfile y el miércoles col entierru de la sardina, que pon el broche final a esta fiesta.

En Xixón l’Antroxu cunta coles mesmes cola declaración d’Interés Turísticu d’Asturies. L’animación, poques gracies, ta garantizada mientres tolos díes de celebración del Antroxu – del 9 al 13 de febreru -, y ye bien reconocíu’l so Desfile del llunes d’Antroxu y el tradicional Entierru de la Sardina’l martes.

En realidá, Xixón ye una ciudá que se tresforma nestes feches, hasta tal puntu que visti d’antroxu dalgunes de les sos estatues más conocíes – como la de D. Pelayo -, na Plaza del Marqués, na redolada del puertu deportivu. Destaca tamién el so concursu de charangues, el so concursu de xarrés, y el so desfile infantil d’Antroxu.

Uviéu tamién s’enllena d’Antroxu’l so Cascu Históricu, según otres zones de la ciudá. De los trés antroxos urbanos, l’uvieín ye’l más arrezagáu, yá que da empiezu’l día 12 de febreru y remata el 17 de febreru. Los díes 12 y 13 tán dedicaos al antroxu infantil, y el 17 celébrase l’antroxu d’adultos.

Lleche frito

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *