Publicado en Día de...

Día Mundial de la Fontanería

Cada 11 de marzu celebra’l Día Mundial de la Fontanería, para homenaxar el llabor de los fontaneros y destacar la importancia d’esti oficiu na vida cotidiana, la salú y el bienestar de les persones, según nel cuidu del mediu ambiente.

La creación d’esta efeméride foi por iniciativa de la World Plumbing Council (Conseyu Mundial de Fontanería). Ye un organismu internacional d’asociaciones ya industriales de la fontanería, con miembros en más de 30 países a nivel mundial.

La Fontanería: un aliáu del nuesu bienestar. La fontanería, plomería o gasfitería ye una actividá rellacionada cola instalación y caltenimientu de redes de tuberíes pal suministru d’agua potable, calefacción y evacuación d’agües residuales n’edificaciones y otres infraestructures.

El términu fontanería provien del llatín fontana, que significa fonte. Per otra parte, la palabra plomería ye utilizada en dellos países d’Hispanoamérica, por cuenta de que’l chombu ye’l material predominante de les tuberíes. El nome gasfitería provien del inglés gasfitter (instalador de gas).

Esti oficiu tien los sos oríxenes na Antigua Roma, evidenciado na construcción d’aguaduchos de piedra pa conducir l’agua a los palacios, según cloaques pa la disposición d’agües residuales. A finales del sieglu XIX utilizaben tubos de fierro fundíu y soldaos con plomo.

Na actualidá les tuberíes de les edificaciones son ellaboraes con cobre, PVC y polietileno d’alta densidá.

La fontanería contribúi al llogru de los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible, pa garantizar l’accesu universal d’agua potable de manera segura y accesible pa la población. Esti oficiu ye esencial pal accesu, caltenimientu, usu y reutilización del vital líquidu, siendo de gran relevancia pa la salú pública y el caltenimientu del ambiente.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *