Publicado en Día de..., Manifestaciones, Muyeres

Espresión: «Dando tira»

‘Dar tira’, ye sororidad, ayudar, compartir…

Na mina, dizse “dar tira” a formar una cadena humana para dir tresportando les ferramientes y el material. Antaño asina se movíen los tueros colos que depués s’aseguraba la galería. “Se siempres un sofitu para’l mio, compañeru”

Dar tira ye una expresión que utilizaban los mineros pa facer una cadena humana y mover los postes, de madera o hierro, con los que iban asegurando la galería de la mina. La canción de Nuberu ‘dame tira’, himno en esta tierra, dice «cuando tea apechugando, per fuera de la mina, lo mesmo que per dientro, ¡Compañeru, dame tira!». ‘Dar tira’ consiguió salir de las galerías y los pozos convirtiéndose en una expresión de solidaridad colectiva.

La historia de Asturies está muy marcada por la lucha obrera, una lucha que, aunque lo desconozcamos, también fue protagonizada por muyeres. Por eso, Asturies Feminista 8M y @brigada_feminista sacaron esta campaña tan guapa para recuperar nuestra historia invisibilizada. Por las que precedierion y las que siguieron, #compañeradametira.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *