Publicado en Día de...

Día Mundial de la Fondue de Quesu

Cada 11 d’abril celebra’l Día Mundial de la Fondue de Quesu, el platu nacional suizu más popular dende la década de los años 50. Y tu, ¿con qué otru Alimentu del Paraísu combinaríes una sabrosa fondue de quesos asturianos? Fonte: RTVE

Pero non tol quesu que se funde ye aptu para esta delicatessen. La receta clásica llámase moitié-moitié, esto ye, metá y metá, y contien dos variedaes de quesu. ¿Cuálos?

La fondue nació nel corazón de los Alpes de los pastores que queríen llevase daqué caliente al estómagu y solo teníen a mano quesu duro y pan. La primer publicación de la receta data del 1825 y ye obra del cocineru francés Brillat-Savarin.

El quesu más famoso para preparar la fondue ye’l Gruyere, ellaboráu na rexón prealpina col mesmu nome. Ellaborase con lleche crudo de vaca lo que-y da un sabor muncho más intenso y facelo más nutritivu yá que caltien meyor les propiedaes nutricionales de la lleche.

Sicasí, el Gruyere nun ye l’únicu quesu aparente para preparar esti platu suizu, tamién lo ye’l Vacherin Fribourgeois. Este ta ellaboráu na rexón de Friburgo y apurre cremosidá ya intensidá de sabor al amiestu.

¿Con qué acompañar la fondue?. La fondue clásica comese con pan, meyor si ye turráu o del día anterior porque’l quesu xúntase meyor a él. Tamién puede acompañase con encurtidos como pepinillos o cebollitas, amás de pataques enchíes, verdura escaldiada, fruta o carne seco de xata.

¿Ónde preparar la fondue? Esti platu preparase nel caquelón, una especie de cazuela de fierro fundíu, folla cocío o porzolana. Nes sos grueses parés atrópase’l calor y caltien el quesu cola temperatura y testura ideal. Si queremos realzar el sabor de la fondue podemos cortar un diente d’ayu en dos y estregalo pel interior del caquelón.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *