Fonte: La Voz /
Hai una propuesta pa iguar un inventariu del Patrimoniu Sensorial Rural Asturianu» frente a «urbanitas y rurales reconvertíos». percima de ideoloxíes o distintes formes de pensar, la vida nel campu debe protesexe.
Fueron noticia en más d’una ocasión les quexes y *desencuentros d’habitantes del campu n’Asturies y de los visitantes ocasionales, problemes polos ruios o polos golores, una tensión ente lo rural y lo urbano… hai una propuesta que pretende apangar con una llei que protexa los soníos y golores consustanciales a la vida nel campu.
La proposición de la llei, qu’un grupu asturianu va llevar a la Xunta Xeneral, empieza celebrando les bondaes del turismu rural pero cola alvertencia d’efectos indeseados y pequenos ‘choques culturales’ ente la xente que vive de normal nel campu y «los urbanites», pero tamién los denominaos «rurales reconvertíos», esto ye, «persones qu’abandonaron la so actividá agrícola y ganadero, bien porque camudaron el so mediu de vida convirtiéndose n’empresarios al tresformar les sos caseríes en cases rurales, bien por xubilación, que cuestionen sistemáticamente los soníos y golores consustanciales al so mediu de vida anterior».
El testu tamién llamenta que se produxeren episodios de «sustracción de pequeños animales domésticos, el furtu de productos hortícolas, frutales y florares, la ensin recoyer de los escrementos de los animales de compañía» qu’alteriaron la vida de les persones que viven na redolada rural y qu’hai «foranos» que nun respeten los usos, costumes, maneres de vida, tradiciones y esperiencies del home rural.
