Publicado en Antroxu, Mazcaraes

Asina fueron les Mazcaraes d’Iviernu na localidá sierense de Valdesoto

«Osos peludos», diablecos y llueques tomen Valdesoto. Ocho grupos de diversos puntos d’España esllumen nun espectacular desfile llenu de diversión, color y orixinales atabeos. Yá nos primeres compases de la primavera, les Mazcaraes d’Iviernu cueyen fuerza en Valdesoto (Siero). Un torbolín de colores, soníos y testures diéronse cita esti sábadu na parroquia para amosar al numberosu públicu lo meyor d’un total d’ocho grupos que, a lo llargo de los años, caltuvieron y recuperaron la tradición de les mazcaraes de los sos pueblos. Trátase de cites a mediu camín ente l’antroxu y les fiestes populares que se celebraben nos meses más escuros del añu.

De Castiella y Llión al País Vascu, pasando per Castiella-La Mancha, Galicia y Estremadura, les caleyas de Valdesoto dieron la bienvenida a cuatro grupos llegaos de fora d’Asturies. Fueron La Botarga de Cabanillas del Campu (Guadalaxara),el Fulion y Boteiros de Viana do Bolu (Orense), los Visaxes d’Aceuche (Cáceres), l’Entroido de Pombriego (Llión) y l’Antroxu Rural Toribio Herri Iñauteriak de Santa Cruz de Campezo (Álava).

Los Mazcaraos de Rozaes (Villaviciosa), Los Zamarrones de La Pola L.lena y los Sidros y Comedies, xuntu colos Escolinos de Faes (Valdesoto) completaron el cartelu n’una de les ediciones más allegaes que se recuerden.

Los mazcaraos nun defraudaron, porque nel desfile qu’esta mañana repitiose na Pola pudieron vese singularidaes como los espectaculares tocaos de colores de los ourensanes, con personaxes como la mula que siempres va empuesta por un maragatu y que, d’antiguo,  xubiase a los sos llombos al cacique del pueblu por que convidase a vinu y viandes a tolos vecinos.

El «fulión» consiste nun grupu de cada unu de los pueblos que faen sonar *rítmicamente grandes bombos y fesories. Ayeri tamién retumbaron en Valdesoto. Como lo fixeron les campanielles de la Botarga de Cabanillas del Campu, que recuperó la so tradición de salir pol pueblu’l día de San Blas colos sos colores llamativos y el so mazcaritu d’espartu tres más de 150 años sumida.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *