Publicado en Ayudes, Horru

Asturies destina ayudes al caltenimientu y restauración del patrimoniu cultural en 56 conceyos

Asturies destina casi un millón d’euros al caltenimientu y restauración del patrimoniu cultural en 56 conceyos. Les ayudes inclúin la recuperación d’horros, paneres y cabazos, la restauración de bienes en brañes y trabayos arqueolóxicos. / La Voz


La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Deporte del Gobiernu asturianu resolvió esti mes cinco llínees d’ayudes destinaes al caltenimientu y restauración del patrimoniu cultural que suman una inversión de 988.526 euros y que van beneficiar a 56 conceyos.

Según informó’l Gobiernu asturianu, la convocatoria más destacada ye la empobinada a la recuperación d’horros, paneres, cabazos y otros elementos d’interés etnográficu. Al traviés d’esta llínea concediéronse 429.738 euros para intervenir en más d’un centenar d’elementos tradicionales, distribuyíos en mediu centenar de conceyos.

D’esta miente, el Gobiernu d’Asturies consolida’l so compromisu cola preservación de l’arquitectura popular y l’identidá cultural del territoriu. Amás, según informa’l Principáu, les meyores introducíes anguaño por Cultura na convocatoria, como l’abonu antemanáu de les subvenciones tres la so concesión y l’ampliación del plazu de xustificación hasta agostu de 2026, van facilitar la execución de los proyectos y van reforzar la protección del patrimoniu tradicional asturianu.

La conseyería tamién resolvió esta selmana la primer convocatoria pa la restauración y caltenimientu de bienes d’interés patrimonial en brañes, con una dotación de 25.000 euros. Esta llínea va dexar executar seis actuaciones en Somiedu y Teberga, centraes principalmente na rehabilitación de cabanes de teito y otros elementos.

Per otra parte, por aciu la llínea pal espardimientu del patrimoniu, Cultura va financiar una trentena proyectos que tomen dende la divulgación de bienes materiales hasta’l caltenimientu d’arquivos de tradición oral. Nesti casu, la inversión total xube a 125.000 euros, distribuyíos ente entidaes ensin ánimu d’arriquecimientu, particulares y empreses. Les iniciatives que van recibir fondos inclúin esposiciones, publicaciones, dixitalización de fondos, talleres y propuestes audiovisuales, toes elles empobinaes a reforzar el venceyu ente la ciudadanía y el so legáu cultural.

Los proyectos subvencionaos van #desenvolver en distintos conceyos, con una notable presencia de propuestes comuñales y locales. Esta convocatoria complementa les llínees centraes na restauración física del patrimoniu, al ampliar l’algame de la política cultural escontra la investigación, la divulgación y la tresmisión intergeneracional de la memoria asturiana.

Tamién se resolvieron les ayudes destinaes a la restauración de Bienes d’Interés Cultural (BIC) o incluyíos nel Inventariu de Patrimoniu Cultural (IPCA). Con un presupuestu de 350.000 euros, aprobáronse 27 actuaciones en 17 conceyos, que tomen tanto inmuebles como bienes muebles d’especial relevancia histórica y artística.

A lo último, concediéronse les subvenciones pa proyectos arqueolóxicos, con un gastu de 58.788 euros. Les ayudes, que sofiten tanto iniciatives individuales como proyectos técnicos y científicos promovios per centros d’investigación, van dexar desenvolver anguaño once actuaciones en nueve conceyos., informa Europa Press.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu