Publicado en Campañes, Día de..., Muyeres

25N Campaña para visibilizar y prevenir la violencia contra les muyeres mayores

El Gobiernu d’Asturies dedica la campaña del 25N a visibilizar y prevenir la violencia contra les muyeres mayores. L’actu institucional va tener llugar anguaño nel Centru Cultural de Gráu, el martes 25 de payares, a les 11:30 hores. La vicepresidenta Gimena Llamedo González presidió la xunta del Conseyu Asturianu de la Muyer, onde se dio a conocer el programa.

Los Centros Asesores de la Muyer (CAM) del Principáu ufiertaron asistencia dende xineru a 64 muyeres mayores de 65 años víctimes de violencia de xéneru. D’elles, 39 solicitaron asistencia psicolóxica. La mayoría de los casos atendíos concentrase na área central, especialmente en Xixón.

Les profesionales que trabayen nestos recursos especializaos alverten que les muyeres mayores suelen amosar mayor resistencia a romper col agresor o allegar a los servicios disponibles, por cuenta de factores como la dependencia económica o l’aislamientu social. En munches ocasiones, la detección de los casos produzse nel ámbitu sanitariu.

Tocantes a la percepción social de la violencia de xéneru, los datos de la Delegación del Gobiernu n’Asturies amuesen que, anque’l 87% de les muyeres mayores considera inaceptable’l maltratu, un 35% sigui viendo normales ciertes conductes de control o discutinios habituales y un 10% acepta l’usu d’amenaces verbales en determinaes situaciones. Amás, el 67% nun recuerda campañes de sensibilización recién y solo una de cada cuatro conoz el teléfonu 016.

Dende’l 1 de xineru al 31 d’ochobre, seis muyeres mayores de 65 años ingresaron na Rede de Cases d’Acoyida —cuatro en Casar Malva, una n’Uviéu y otra n’Avilés—, lo que supon un 2,5% del total. Nesti períodu nun se produció nenguna derivación a centros residenciales del ERA.

Al respective de los feminicidios, en 2025 rexistráronse trés asesinatos de muyeres n’Asturies, una de les cualos yera mayor de 65 años.

Programa conmemorativo. 

El Gobiernu d’Asturies va entamar anguaño l’actu institucional nel nuevu Centru Cultural de Grau, el martes 25 de payares, a les 11:30 hores. Sicasí, les actividaes conmemorativas del 25N van celebrase a lo llargo de too el mes y van incluyir charres, conferencies y xornaes.

Dientro del programa previstu, el sábadu 22 de payares, a les 10:00 hores, la periodista ya investigadora Ana Bernal Triviño va ufiertar la ponencia Claves contra los bulos machistes, na sala 3 de Llaboral, Ciudá de la Cultura, en Xixón, a la que va siguir una mesa redonda na que periodistes d’Asturies van encetar el tratamientu de la violencia contra les muyeres nos medios de comunicación.

Les actividaes programaes van rematar el 1 d’avientu cola mesa redonda Muyeres mayores de 65 años: más difícil salir del maltratu, al cargu de la xeroantropóloga feminista Mónica Ramos Toru. Va Tener llugar nel Palaciu Conde Toreno d’Uviéu.

Materiales didácticos

A lo último, el programa Coeducastur ellaboró siete propuestes didáctiques destinaes a los ciclos d’Infantil, Primaria, Secundaria y Educación Especial que van poder descargase dende los centros educativos. Estos materiales van ayudar a promover la convivencia igualitaria y l’educación emocional, según a reconocer l’usu del llinguaxe y la so carga sexista, cavilgar sobro les relaciones igualitaries o detectar señales de violencia.

Estes unidaes reflexen el compromisu del Gobiernu d’Asturies cola educación n’igualdá, unu de les exes prioritaries de les polítiques de prevención de la violencia machista y de promoción d’una convivencia igualitaria nos centros educativos.

El nuevu Pactu d’Estáu contra la violencia de xéneru, aprobáu en 2025, incorpora per primer vegada la perspectiva d’infancia y adolescencia. https://fusionasturias.com

La violencia nun entiende d’edaes. La infancia y l’adolescencia tamién carguen colos sos repulgos. Los neños y neñes que crecen en llares marcaos pol maltratu nun son meros testigos: son víctimes directes. La violencia vicaria (cuando l’agresor utiliza a los fíos para estropiar a la madre) dexa buelgues irreparables, y na adolescencia, les redes sociales abrieron nueves formes de control y abusu que multipliquen los riesgos. Por eso, el nuevu Pactu d’Estáu contra la violencia de xéneru aprobáu en 2025 incorpora per primer vegada la perspectiva d’infancia y adolescencia. Los sos 462 midíes apuesten pola educación afeutivu-sexual, la formación de profesionales y la creación de víes de denuncia afeches a los menores.
Save the Children celebra esta meyora y recuerda que tamién los mozos tienen de ser parte de la solución, aprendiendo a reconocer y revertir los comportamientos que perpetúen les desigualdaes.

La conseyera de Derechos Sociales, Marta del Arco, espresose con claridá en Pravia mientres el Día Mundial de la Infancia: «Cada neñu y neña, naza onde naza, tien derechu a ser protexíu, escucháu y acompañáu para crecer con dignidá».

El Principáu anunció nueves midíes para 2026: promover el bon tratu, crear redolaes segures na escuela y el deporte, reforzar les canales de denuncia y garantizar atención especializada. Porque la violencia contra los menores, tantes vegaes oculta, ye una vulneración de derechos que condiciona’l so presente y el so futuru.

Cartelu 2024

Foron. Somos. Van ser.
Les muyeres d’ayeri, de güei y de mañana
tán entemecíes nuna mesma historia:
años de silenciu, pero tamién años de resistencia.
Esti 25N alzamos la voz contra la violencia pa coles muyeres
y decimos claro que nun tamos soles.
Rompiendo’l silenciu.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu