Publicado en 7DÍES, Nomes

¿Ta’l to apellíu o nome ente los más frecuentes d’Asturies?

L’apellíu más frecuente como primeru compártenlu 72.251 persones. El SADEI ufre datos estadísticos, llei l’artículu ▶️ 7dies.org

L’apellíu Fernández ye’l más frecuente como primeru con 72.251 persones, siguíu de García con 59.900 y González de terceru, con 47.139. Nesti orde, hasta la posición diez, prosigue Álvarez, Rodríguez, Martínez, Suárez, López, Pérez y Díaz.

Tocántenes a nomes, en 2025 el más frecuente foi Mateo, siguíu de Martín, Lucas, Enol y Daniel, pa neños. Pa neñes, foron Sofía, Martina, Vega, Olivia y Deva.

Los apellíos formen parte del patrimoniu histórico y cultural d’un territoriu. La so distribución y frecuencia reflexen sieglos de migraciones, xorrecimientu de les families, cambeos sociales y la evolución de la población. N’Asturies, dellos apellíos permanecieron estrechamente venceyaos a determinaes contornes, ente qu’otros tán estendíos per tol país ya incluso allá alantrones de les sos fronteres. Analizar cuálos son los apellíos más frecuentes y cómo se distribúin permite conocer meyor la hestoria demográfica d’Asturies y afayar la buelga que xeneraciones d’asturianos dexaron nel mapa de los nomes de familia.

Na web del SADEI pues restolar y ampliar esta información.


La estadística que se incluye en esta sección conforma un inventario de los nombres y apellidos más frecuentes de las personas de la Comunidad Autónoma del Principado de Asturias.

El Registro de Población de Asturias, que explota SADEI a partir de la información que facilita el INE, sirve de base para la distribución y las frecuencias de los nombres y apellidos de los residentes en los ámbitos territoriales básicos de Asturias (regional y municipal). La aplicación permite, además de relacionar los nombres más habituales, precisar el número de personas que nacieron en cada década con un determinado nombre. Respecto a los apellidos, además de poder elegir el territorio a considerar, la consulta se puede orientar a través del lugar de nacimiento o bien del de residencia, con el fin de conocer la procedencia o la implantación de determinados colectivos en unos u otros territorios.

La estadística del Movimiento Natural de la Población, que confecciona SADEI examinando los boletines de nacimientos del Movimiento Natural de la Población, suministra los nombres más usuales entre los nacidos en la región desde 2014 hasta 2025.

La transcripción, tanto de los nombres como de los apellidos, ha sido normalizada en lo posible partiendo de la información que aportan los registros originales. Todos los nombres y apellidos, independientemente de que sean simples o compuestos, se representan con letras mayúsculas y sin acentuación gráfica y han seguido un proceso que consiste en el desglose de la información original en nombre, primer apellido y segundo apellido, así como en la eliminación de los guiones intermedios.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu