Publicado en Día de...

Día Mundial del Quesu

Güei ye un gran día para’l mundu gastronómicu pos tolos 27 de marzu toca celebrar el Día Mundial del Quesu.

Ver artículu: “Propuestas asturianas pa cellebrar el día del quesu” (Diariu EL Comerciu”. 

Ver artículu: Día Mundial del queso“ (Diariu La Nueva España)

Sobro l’orixe del quesu na mayoría dizse que ye un alimentu que nació fai 10,000-12,000 años. Nun hai dulda, el quesu ye un alimentu antiguo dizse que les sos primeres versiones surdieron dende Mesopotamia y darréu la so fabricación estendiose por todo Europa.

Cola cayida del Imperiu Romanu surdieron nueves técniques locales d’ellaboración y Roma dedicose a estender les sos técniques de manufactura de quesos per gran parte d’Europa, esto aumentó la diversidá del quesu en diverses rexones y dio pie a que cada país fuera creando les sos propies tradiciones.

Lo que ye un fechu ye que dende les antigües civilizaciones el quesu yera almacenáu pa dómines d’escasez, pa sobrevivir a los fríos iviernos y yera un bon alimentu pa los viaxes, tou esto pol so fácil llevar, bonu caltenimientu y el so altu conteníu en grases  proteínes.

N´Asturies tenemos 42 variedáes de quesu. Ver cartelu de los Quesos Astesanos d´Asturies.

En payares de 2021 Uviéu será sede de los World Cheese Awards, un certame qu’aspira a bater récords y a traer a la capital 4.000 quesos de tolos continentes y mover a más de 10.000 persones. Tai sollertes…

Anque’l gran protagonismu de la rexón ta nos quesos de vaca, siendo la protagonista nel 65% de los quesos, anque hai variedaes que se producen con lleches d’oveya o cabra, ya inclusive con amiestu, polo que la panoplia quesera ta a la orde del día na rexón. De toos ellos de xuru la gran fama correspuenda a los azules, como´l quesu Cabrales.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu