Publicado en Curtiu

Curtiu: Educar… lliberar de les atadures

Esti fantásticu curtiu tituláu “A cloudy lesson” ye una escelente llección para los adultos. Foi realizáu en 2010 pola directora Yezi Xue. Trátase d’una hestoria estraordinaria inspirada na relación ente un güelu y el so nietu.

“Educar nun ye enllenar la mente sinón lliberar de les atadures”

Un extraordinario corto nos muestra que “educar no es llenar la mente sino liberarla de las ataduras”. Por Jennifer Delgado

La línea entre educar y limitar es muy sutil. Y los adultos a menudo la sobrepasamos. Pensamos que tenemos d’enseñar tou a los neños. Ye ciertu que los pequeños tienen enforma qu’aprender, pero nun podemos
cayer nel erru de pensar que la nuesa manera de faer les coses o de ver el mundu ye más válida o que ye la única y correcta.

La función de los padres y maestros nun ye crear copies esactes de sí mesmos sinón da-yos les ferramientes a los neños por que puedan desenvolver al máximu les sos potencialidaes. Educar ye sinónimu
d’arriquecer, non de llindar.

La educación nun consiste n’enllenar
la mente con conceutos y formes de faer,
sinón en lliberar por que sía realmente
llibre para pensar y crear.

Esisten munches formes de llindar la mente de los neños:

  •  llindamos la so creatividá
  •  xenerámos-y mieu al fracasu y promovemos una autoestima negativa.
  • cortamos un pedacin de la so personalidá
  • torgámos-y desenvolver les sos habilidaes
  • arrampuñámos-y la posibilidá de suañar y  escorrer les sos propies metes.

Trés llecciones que podemos atesorar pa la vida:

1. Nun esiste una manera correcta de faer les coses. Cada quien tien d’esperimentar por sí mesmu y atopar la estratexa cola que se sienta cómodu y reflexe la so forma de ser.
2. De los erros pueden nacer grandes coses.  Los erros son parte del procesu d’aprendizaxe, nun  tresmiti-yos  una idea negativa sobro ellos.

3. El sofitu ye fundamental. Si’l güelu del curtiu reñiéralu al so nietu y nun s’animara a faer nueves nubes, el neñu viviría esa esperiencia como un fracasu que probablemente marcaría pa siempres la so vida, xenerándo-y xuna gran sensación de culpa. Sicasí, el sofitu, l’enfotu y l’amor camúdenlo tou. Nun son les esperiencies, sinón la nuesa reacción énte elles, lo que fae encallar o medrar…

Gracies a Jennifer Delgado del Rincón de Psicoloxía

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu