Publicado en NATURA

Un eclís anular de Sol o “aníu de fueu” va dar la bienvenida al branu’l día 20 de xunu.

Anguaño 2020, el solsticiu de branu va tener llugar el próximu 20 de xunu, esactamente, a les 23:43 hores, tal que indica l’Observatoriu Astronómicu Nacional.

El solsticiu de branu produzse cuando’l Sol algama la máxima declinación, proxectando la so lluz sobro la máxima llatitú xeográfica de la Tierra. Asocede cuando’l semiexe del planeta, ta más inclináu escontra’l Sol, según informa Europa Press, esto ye, lo contrario de lo qu’asocede nel solsticiu d’iviernu, cuando la posición del Sol nel cielu atopa a la mayor distancia del ecuador. L’enclín máximu de la exa de la Tierra escontra’l sol ye de 23°27′.

Mientres el movimientu de traslación de la Tierra, el Sol siempres alluma más un hemisferiu qu’otru. Cuando alluma’l máximu d’un hemisferiu da’l solsticiu de branu, y nel contrariu’l d’iviernu. L’equinocciu tien llugar cuando alluma por igual dambos hemisferios.

D’esta miente, según el calendariu gregorianu, el solsticiu de branu tien llugar ente’l 20 y el 23 d’avientu de cada añu, nel hemisferiu sur, y ente’l 20 y el 22 de xunu, nel hemisferiu norte.

Con esti máximu enclín del semiexe de la Tierra, el día que tien llugar el solsticiu de branu ye’l día más llargu del añu, esto ye, con más tiempu de lluz solar. Asina, ye’l día nel que’l Sol sale más puestu y ponse más tarde.

Mientres el próximu sábadu 20 de xunu empieza la estación de branu, nel que podrá esfrutase, como otros años, d’otros fenómenos astronómicos, baltes como la famosa agua de Perseidas, que va tener el so puntu máximu la nueche del 12 d’agostu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu