Publicado en NATURA

L’animal más vieyu del mundu vive en Groenlandia: ye un tiburón nacíu en 1505

 

L’animal más vieyu del mundu vive en Groenlandia: ye un tiburón nacíu en 1505

El tiburón de Groenlandia nacería en 1505, un añu antes de la muerte de Cristobal Colón (Instagram Juluis Nielsen).

El tiburón de Groenlandia que yá foi portada de revistes en 2016, vuelve ser noticia pol so increíble vieyera. Un tuit que se fixo viral amuesa a esti animal que nacería en 1505, un añu antes de la muerte de Cristobal Colón.

Nun estudiu publicáu na revista Science, un grupu d’investigadores postuló que ye’l vertebráu más vieyu de la Tierra. Esti tiburón de Groenlandia ye parte d’una especie tamién conocida como tiburón boreal y solo vive nes fríes agües del Atlánticu Norte y los océanos árticos.

Ye un tiburón de crecedera lenta yá que aumenta en tamañu aprosimao 1 centímetru per añu y puede algamar más de 500 centímetros (5 metros), por eso, cuando l’equipu d’investigación atopó esti espécime de 550 centímetros sabíen qu’atoparen el Santu Grial de los animales.

Pa envalorar la edá, usaron un modelu matemáticu qu’analizó’l cristalín y la córnea del tiburón. Los investigadores estrayxeron los güeyos de 28 especímenes fema que fueren pescaos de forma accidental. De los 28 tiburones de Groenlandia analizaos, les edaes diben de 272 a 512 años, lo que daba una esperanza de vida promedio de 392 años y afayaron qu’esti tiburón vivu podría tener hasta 515 años. Les pruebes con carbonu tienen un marxe d’erru de 120 años, lo que significa que nel peor de los casos tendría 395 años (NOAA).

Los biólogos marinos trataron ensin ésitu mientres décades determinar la edá y la llonxevidá de los tiburones de Groenlandia. «Ye casi increíble que nun sepamos si’l tiburón vive mientres 20 años o mientres 1.000 años», dixo Steven Campana, un espertu en tiburones de la Universidá d’Islandia. Y ello debe a que ye una especie que vive a más de 2.000 metros de fondura y que nun tien interés económicu una y bones la so carne ye venenosa poles altes concentraciones d’óxidu de trimetilamina.

Pero’l nuevu estudiu, amás de la edá, determinó otros fascinantes datos: el tiburón nun algamen el so maduror sexual hasta los 150 años, polo que-y lo debe protexer de la pesca pa evitar qu’entre en peligru d’estinción.

*Ming, una amasuela d’Islandia que tenía 507 años cuando morrió (Universidá de *Bangor).

Amás puede ser fundamental pal ser humanu. Entender cómo viven tantos años ensin desenvolver un cáncer o otres enfermedaes puede dar les respuestes pa retrasar l’avieyamientu humanu. El tiburón de Groenlandia ye un animal de sangre frío, tien poques críes y vive nel océanu Árticu, onde les temperatures son tan baxes que l’actividá de les célules ye bien lenta.

Fonte: Clarín.com

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Un comentario sobre “L’animal más vieyu del mundu vive en Groenlandia: ye un tiburón nacíu en 1505

Los comentarios están cerrados.