Publicado en Sin categoría

41 Selmana de les Lletres

La 41 Selmana de les Lletres va abrise’l día 28 col homenaxe a la escritora María Teresa Villaverde, Tuxa, y un conciertu de la OSPA baxo la dirección d’Óliver Díaz. La programación va incluyir un documental sobre la vida y obra de Tuxa.

La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu publicó’l programa de la Selmana de les Lletres Asturianes, l’eventu más importante alredor de la lliteratura n’asturianu y gallego-asturianu que se convoca n’Asturies. La cita, programada pal mes de mayu pasáu, aplazóse pola crisis provocada pola covid-19 y va celebrase la selmana del llunes 28 de setiembre al vienes 2 d’ochobre.

Na so 41 edición, la Selmana de les Lletres recupera la figura de la escritora María Teresa Villaverde, Tuxa (1882-1934), a quien homenaxa cola edición del llibru ‘Postrer adiós. Prosa, poesía y teatru’, y el documental ‘Tuxa, tradición y sentimientu’.

Tuxa foi una escritora del Rexonalismu de la primer metá del sieglu XX qu’escribió poesía y narrativa, y firmó obres de teatru.

Al Día del Llibru Asturianu, que se celebra’l vienres 2 d’ochobre, van sumase anguaño 47 llibreríes de toa Asturies, que van sacar los sos puestos a la cai y aplicar un 10 % de descuentu na compra de llibros y discos n’asturianu, amás de regalar un exemplar del mentáu Postrer adiós. Prosa, poesía y teatru, hasta fin d’existencies.

«Tuxa» nació roxa albina nel Palaciu Villaverde de Tornón (Villaviciosa), el 21 d’avientu de 1882; los que la conocieron dicen que yera siempre amable y discreta. Fizo los sos estudios nel colexu de les carmelites d’Uviéu -el colexu maliayés abrió les sos puertes en 1895-; tuvo inclinación pola llectura y, en política, criteriu propiu. En 1916 daba un discursu en Cuadonga’l políticu carlista asturianu, de mires nacionales, Juan Vázquez de Mella, ella acudió como tantos asturianos a aquella cita trescendental pa la política española en clave foralista.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu