Publicado en Asturies, NATURA, Sableres

Asturies tien la sablera más pequena del mundu

¿Sabíes qu’Asturies tien la sablera más pequena del mundu?

La sablera de Gulpiyuri ye la sablera más pequena del mundu. Esta sablera atópase nel conceyu de Llanes nel oriente asturianu y tien una extension de solamente 40 metros de llargu.

Ye una sablera escondida y distinta cuidao que la so vera nun da a alta mar sinón que l’agua que lo baña penera por unu covarón del cantil que ta na so redoma. Gulpiyuri, a parte de ser la sablera más pequena del mundu, ye una de la más buscaes en Google.

La sablera de Gulpiyuri ye una pequena sablera asitiada nel conceyu de Llanes, al norte del pueblu de Naves (Asturies, España).​ Foi declarada monumentu natural el 26 d’avientu de 2001, amás de formar parte del Paisaxe Protexíu de la Mariña Oriental d’Asturies.​ Namá puede aportase caminando dende la sablera de San Antolín o dende Naves y el so aislamientu dexó la relativamente bonu caltenimientu d’esta pequeña y delicada xoya natural. La fondura y el tamañu de la zona d’agua nun dexa más que poder remoyar  tumbaos, pero ta bien protexía del vientu.

Daes les dimensiones de la sablera, ésta tien un aforu bien llindáu anque la marea tea baxa.  La sablera nun tien accesu en coche polo que vamos tener que dir caminando dende la sablera de San Antolín. Daes la fondura y el tamañu lo único que nos dexa ye chanos a llexar porque l’agua nun nos va llegar más qu’a les rodíes.

Aprovechando la visita, tamién podemos aprovechar pa visitar la yá mentada sablera de San Antolín de Bedón, Torimbia y el pueblu de Llanes colos sos tan turísticos cubos de la memoria.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu