Publicado en NATURA

Asina se ve la última lluna llena del 2020, la Lluna de Xelu.

Tom Lee/ Flickr

Lluna llena d´avientu 2020: prepárate pa la lluna llena xelada

La lluna llena d’avientu prepárase para cerrar el ciclu con una enerxía especial y equí vas saber cuándo, cómo y ónde vela. El fin del añu 2020 va xunir a la última lluna llena d’avientu y l’enerxía para cerrar esti ciclu va tar en tou la so rellumanza. Como cada mes, la lluna llena revelase nel horizonte con un rellumu únicu. Esti avientu la lluna xelada nun se va faer esperar y tenemos tolos detalles por que lu repares y aproveches el so pasu antes de fin d’añu.

¿Cuándo ver la lluna llena d’avientu?  Esta lluna llena va ser la postrera del 2020 y la postrera de la década, asina que por nengún motivu puedes perdétela. Recuerda mirar el cielu dende l’atapecer del 29 d’avientu y la madrugada del 30 d’avientu.

Esta lluna llena va ser la postrera del 2020 y la postrera de la década, asina que por nengún motivu puedes perdétela. Recuerda mirar el cielu dende l’atapecer del 29 d’avientu y la madrugada del 30 d’avientu.

¿Por qué llámase lluna fría o xelada? Sabemos que toles llunes llenes del añu son reconocíes so un nome únicu. Nel casu de la lluna llena d’avientu, les tribus de nativos americanos nomanla la lluna fría o xelada. El significáu del so nome remonta a les condiciones xelices d’esta dómina del añu.


Conocese como «lluna del llobu» y tamién «lluna del xelu», según la Nasa. Va Ser la postrera d’esti 2020 y podrá apreciase el 29 d’avientu.
Nel hemisferiu norte, esta lluna ye la primera del iviernu, por eso’l so nome de «lluna de xelu». Amás, según la Nasa, tamién-y la llama «lluna del llobu», porque les menaes de llobos «agullaben afamiaos fora de les aldegues metanes les fríes y fondes nieves del iviernu».

Lleva’l nome de ‘Lluna de xelu’, pos ye la primera del iviernu nel hemisferiu norte. Amás, tamién se-y llama ‘Lluna del llobu’, por cuenta de que les menaes de llobos «agullaben afamiaes fuera de les aldegues metanes les fríes y fondes nieves del iviernu», según información de la Nasa. Los europeos llamenla la Lluna dempués de Yule’, que ye “un festival de solsticiu d’iviernu de 3 díes na Europa precristiana”.

EstiloDF @EstiloDF

/ /

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu