Publicado en Día de...

Día Internacional d’Acción pelos Ríos

Los ríos solo ocupen el 1,1% de la superficie d’España, pero son claves para’l ser humanu, la biodiversidá y la *mitigación del cambéu climáticu. Sicasí, los ríos españoles son los ecosistemes más afectaos ya interveníos pola acción humana.

Como cada 14 de marzu, celebramos el Día Internacional d’Acción pelos Ríos, que’l so fin ye’l cuidu y protección de la principal fonte d’agua llimpio del planeta, según la concienciación ciudadana para la preservación d’esti vital recursu natural.

Los ríos son corrientes d’agua que’l so orixe ta na agua, en manantiales o nel destemple. Percuerren tol planeta, siendo’l llar d’una inmensa diversidá de fauna y flora, amás de tresportar gran cantidá de minerales que contribúin al perfectu equilibriu de los ecosistemes.

Lamentablemente, esti recursu sigue siendo oxetu de la contaminación y esplotación per parte de la industria, la ganadería y l’agricultura, xenerando un impactu directu na supervivencia de los ecosistemes acomuñaos a estos y provocando grandes perdes económiques por causa de la so degradación y envelenamientu.

El Día Internacional d’Acción pelos Ríos ye un día para celebrar les victories, como la eliminación de preses y restauración de los ríos. Ye un día para salir a les cais, demostrar y esixir meyores nes polítiques y práctiques de los tomadores de decisiones. Ye un día para educar a otros sobro les amenaces qu’enfrenten los nuesos ríos, y aprender sobro les meyores soluciones d’agua y enerxía. Percima de too, ye un día pa xunir – actuando xuntos, demuéstrennos qu’estes cuestiones nun son puramente local, sinón global nel so algame.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *