Publicado en Día de...

Día Internacional de les Matemátiques

La UNESCO declaró’l día 14 de marzu como’l Día internacional de les Matemátiques, siguiendo la propuesta de la Unión Matemática Internacional. 

Enric Cosme (Universitat de València), Núria Tamarit

Download in full resolution

Pa celebrar la guapura ya importancia de la matemática, y el so rol esencial na vida de toos, la International Mathematical Union IMU) lideró’l proyectu por qu’UNESCO declare’l 14 de marzu como’l Día Internacional de la Matemática (IDM pola so sigla n’inglés). El 26 de payares de 2019, la 40ª xunta de la Conferencia Xeneral de la UNESCO aprobó la declaración del 14 de marzu (día Pi) como’l Día Internacional de la Matemática…

El 14 de marzu yá ye conocíu como’l día Pi, y asina ye celebráu en munchos países del mundu. La denominación provien del importante númberu π, la razón ente’l perímetru y el diámetru d’una circunferencia, que ye comúnmente averáu por 3.14.

La celebración del Día Internacional de la Matemática espande’l día Pi pa incluyir tol espectru de la matemática.

La efeméride del 14 de marzu conmemora a nivel internacional unu de los conceutos más estudiaos de les matemátiques
¿Sabes por qué güei se celebra’l Día del Númberu Pi?

El númberu π ye unu de los conceutos más estudiaos en tol mundu (3,14,16…). Tal ye la so popularidá qu’hasta cuenta con un día propiu nel calendariu. Asina, como suena. Y esi día ye esti miércoles, 14 de marzu. Anque la fecha coincide col día de nacencia del gran Albert Einstein, la razón para escoyer el 14 de marzu débese a la escritura anglosaxono: 3/14 (el mes primero que’l día a la de poner la fecha), que ye’l valor d’esta famosa constante matemática.

¿Para qué sirve’l númberu π? Defínese-y como la constante que rellaciona’l perímetru d’una circunferencia cola amplitú del so diámetru. Encuádrase dientro de los llamaos númberos irracionales, polo que nun ye un númberu esactu sinón un númberu infinitu, con infinites cifres decimales.

Como símbolu del númberu π emplega la lletra griega π (la decimosesta lletra del alfabetu griegu). Foi utilizáu primeramente por William Jones en 1706 y popularizáu darréu pol gran matemáticu y físicu Leonhard Euler, alredor del añu 1734, que foi’l primeru en saber el so valor. El símbolu π foi adoptáu trés años más tarde, en 1737. En 1988, el físicu Larry Shaw, que trabayaba nel Muséu d’Esploración de San Francisco, y tuvo l’escurrimientu de llanzar esta efeméride, que la so celebración va a más cada añu.

Por casu, en Málaga, el Centru de Ciencia Principia celebra la selmana de les Matemátiques y la Relatividá coincidiendo col 14 de marzu. Se tematizará la sala interactiva con esperiencies sobro xeometría y matemátiques y va asitiase cartelería sobro la vida y obra d´Einstein. VER

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *