Publicado en Día de...

Día Mundial del Síndrome de Down

El Día Mundial del Síndrome de Down, ye un día definiu pola Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes asignáu’l 21 de marzu, que se va reparar tolos años a partir de 2012. Esti 21 de marzu esperamos qu’el lema de la campaña de DOWN ESPAÑA, ‘Que nada dixébrenos’, fáigase viral, de manera que provoque un gran cambéu qu’impulse la socialización de les persones con síndrome de Down.

‘Que nada dixébrenos’ / «Que nada nos separe»

Para ello, ellaboremos la campaña #QueNadaNosSepare, que’l so exa central ye un mensaxe de sensibilización social: “Si tenemos tantes coses de mancomún, ¿por qué dexamos que solo un cromosoma dixébrenos?”.

Al traviés d’esta campaña, pretendemos encetar el problema de la falta d’amistaes y oportunidaes de socialización al que s’enfrenten les persones con síndrome de Down cuando algamen l’adolescencia y l’edá adulta (un 24% del colectivu diz nun tener amigos y un 62% tien poques o nenguna oportunidá para faer nueves amistaes). Un problema que provoca’l so aislamientu y soledá, y que conduz a situaciones de frustración y depresión.

Con esta celebración, l’Asamblea Xeneral quier aumentar la conciencia pública sobro la cuestión y recordar la dignidá inherente, la valía y les pervalibles contribuciones de les persones con discapacidá intelectual como promotores del bienestar y de la diversidá de les sos comunidaes. Tamién quier resaltar la importancia de la so autonomía ya independencia individualsobremanera la llibertá de tomar les sos propies decisiones. Wiki

El síndrome de Down ye una alteración xenética que se produz pola presencia d’un cromosoma extra (el cromosoma ye la estructura que contien l’ADN) o una parte d’él. Les célules del cuerpu humanu tienen 46 cromosomes distribuyíos en 23 pares. Unu d’estos pares determina’l sexu del individuu, los otros 22 numberaos del 1 al 22 en función del so tamañu decreciente. Les persones con síndrome de Down tienen trés cromosomes nel par 21 en llugar de los dos qu’esisten davezu; por ello, esti síndrome tamién se conoz como trisomía 21.

El síndrome de Down ye la principal causa de discapacidá intelectual y l’alteración xenética humana más común. Produzse de forma bonal, ensin qu’esista una causa aparente sobro la que pueda actuase pa torgar. Produzse en toles etnies, en tolos países, en toles clases sociales, con una incidencia d’una por cada 600-700 concepciones nel mundu.

El síndrome de Down nun ye xuna enfermedá. Tampoco esisten graos de síndrome de Down, pero l’efectu que la presencia d’esta alteración produz en cada persona ye bien variable. Les persones con síndrome de Down amuesen delles característiques comunes pero cada individuu ye singular, con una apariencia, personalidá y habilidaes úniques.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *