Publicado en Día de...

Día Mundial del Suañu

Día Mundial del Suañu: conseyos para dormir meyor.

Para conciliar bien el suañu ye importante siguir una serie de vezos. / Fotolia

‘Suañu regular, futuru saludable’

Esti vienres conmemórase´l Día Mundial del Suañu, una fecha impulsada pola Sociedá Mundial del Suañu (WSS) para concenciar sobro la necesidá d’ameyorar la prevención y tratamientu de los trestornos del suañu. Anguaño’l lema escoyíu pa la so celebración ye ‘Suañu regular, futuru saludable’ pa incidir na incidencia que tien un mal descansu nel deterioru de la salú y la calidá de vida.

Según datos de la Sociedá Española de Neuroloxía (SEN) más d’un 10% de la población española, lo que supon más de cuatro millones de persones nel nuesu país, carecen dalgún tipu de trestornu de suañu crónicu y grave. Pero amás, más d’un 30% (esto ye, más de 12 millones d’españoles) espierten cola sensación de nun tener un suañu reparador o rematen el día bien cansáu. La Sociedá Mundial del Suañu inclusive envalora que los problemes del suañu amenacien la salú y la calidá de vida d’hasta’l 45% de la población mundial.

Por esti motivu, dende la SEN ufierten xuna serie d’encamientos a tener en cuenta pa favorecer el suañu:

Conseyos pa neños hasta 12 años

  • Tamién tienen de cuntar con un horariu na midida de lo posible fixu pa dise a la cama y llevantase.
  • Sería aparente que los neños chárense antes de los nueve de la nueche.
  • Tienen De tener un horariu de pigazu apoderáu pa cada edá y ye conveniente que nun s’entepasen.
  • Establecer una rutina constante y positivo pa la hora de dormir (por casu cepillase los dientes, cantar un cantar de bones nueches o lleer dalgún cuentu curtiu pa dormir).
  • El cuartu tien de ser un llugar prestosu pa dormir: frescu, escuru y silenciosu.
  • Tienen De evitar la esposición a lluz brilloso antes de chase y mientres la nueche.
  • Hai qu’evitar que los neños realicen comíes pesaes o exerciciu cuando s’avere la hora de dise a dormir.
  • Caltener tolos dispositivos electrónicos (TV, ordenadores, móviles, tablets,…) fuera del cuartu del neñu y llindar el so usu antes de chase.
  • Evitar el consumu de cafeína y el chocolate.
  • Intentar que los neños tengan un horariu diariu regular, incluyíu’l de les comíes.
  • Ye importante animar a que los neños duerman de forma independiente.

Son trés elementos los que marquen un suañu de bona calidá: la duración, que tien de ser abonda pa sentise folgaos y tar n’alerta a otru día (na población adulta envalórase qu’esti tiempu tien de ser ente 7 a 9 hores); la continuidá, porque los periodos de suaños tendríen de ser continuos ensin fragmentación; y la fondura, una y bones el suañu tien de ser lo suficientemente fondu pa ser reparador.

Alteraciones pol coronavirus

Según informen dende la SEN, entá nun se dispon de cifres esactes sobre l’impactu que tuvo’l coronavirus, anque los primeros informes que se tienen ufierten cifres poco alentadoras. Por casu, estudios que fueron presentaos na última Xunta Añal de la SEN señalaben qu’el 80% de los sanitarios españoles sufrieron velea mientres los meses de marzu, abril y mayu de 2020 y que un 90% aseguraba carecer dalguna afectación del suañu mientres esti periodu. Tamién que, n’este mesmu periodu, los trabayadores a veces (sanitarios o non) acomuñaron una mayor probabilidá pal desenvolvimientu de velea, velees, sonambulismu, terrores nocherniegos o perda calidable de suañu polo xeneral», señala la doctora Ana Fernández Arcos, coordinadora del Grupu d’Estudiu de Trestornos de la Vixilia y Suañu de la Sociedá Española de Neuroloxía, SEN

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *