Publicado en Día de...

Día Européu de los Derechos de los Pacientes

Güei ye’l Día Européu de los Derechos de los Pacientes. Tolos pacientes tienen una carta de derechos Estos hanse de cumplir por que la atención médica sía equitativa ya igualitaria en toa Europa.

Foi decretáu gracies a la iniciativa d´Activar Citizenship Network. L’oxetivu de conmemorar esti día, ye promocionar la participación de los ciudadanos europeos para consiguir meyores en tolo referente al so salú integral al traviés del alderique y l’información.

L’orixe d´esti día naz gracies a la Organización denominada Rede de Ciudadanía Activa, qu’a partir del añu 2002 al traviés de la Carta de los Derechos de los Pacientes promulgó los catorce derechos que tienen de tener los pacientes de toa Europa y los cualos tienen de ser debidamente acataos y cumplíos por tolos centros de salú como hospitales, clíniques, etc.

D’alcuerdu a la Carta Europea de Derechos de Pacientes establecióse que toles persones tienen el derechu a la prevención de la enfermedá, según poder aportar a los servicios de salú cuando lo riquier. Tamién tienen el derechu a tar informaos, al previu consentimientu y a la llibre elección, dexando de llau tou tipu de discriminación.

Per otru llau, van tener derechu a la intimidá, confidencialidad, respetu y seguridá del paciente, evitando con ello’l dolor y sufrimientu, a un tratu más humanu y xusto, muncho más personalizáu, onde pueda reclamar los sos derechos y reciba la debida atención.

L´humanización de los servicios sanitarios ye una prioridá.

Por que los servicios sanitarios tengan un rol más humanu y sía accesible a un mayor númberu de persones n’Europa, creóse’l llamáu Big-Data, un sistema informáticu, que n’España como’l restu del continente européu, busca una meyor y mayor inclusión de los pacientes y collo puédase llograr ameyoramientos nel sector salú.

Cola implementación d’esti novedosu sistema tecnolóxicu, pretender resolvese y entainar trámites de too tipu, que facilite tantu a los pacientes como al personal médico un intercambiu más efectivu tantu de tratamientu, atención y resultancies de la medicina que ye aplicada. Esto, ensin batura a duldes va contribuyir al que’l sistema de salú sía más eficiente.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *