Publicado en Día de...

Día Internacional del Llibru

Yo sé que golí un xazmín na infancia una tarde, y nun esistió la tarde.

Francisco Brines, Premio Cervantes 2020

Nesti 2021, per primer vez, el Ministeriu de Cultura del Gobiernu d’España edita’l cartel col que celebra’l Día Internacional del Llibru, amás d’en castellanu y les llingües oficiales, n’asturianu y aragonés. Una petición del Gobiernu d’Asturies.

“Nes cais y aveníes de la mio ciudá / en silenciu y con fervor trabaya la escuridá. / La poesía ye busca de resplandor” A. Z.

Anguaño, el marcapáxines institucional de la Conseyería de Cultura homenaxa al escritor polacu Adam Zagajeswki . Zagajeswki, fináu’l pasáu 21 de marzu, recibió’l Premiu Princesa d’Asturies de les Lletres en 2017.

La Conferencia Xeneral de la UNESCO, celebrada en París en 1995, decidió rindir un homenaxe universal a los llibros y a los sos autores y autores na fecha del fallecimientu de dos enormes figures de la lliteratura universal: Miguel de Cervantes y William Shakespeare. La fecha caltúvose a pesar de les inexactitudes históriques y al cambéu del calendariu Xulianu pol Gregorianu.

Con esta efeméride la UNESCO afala en particular a la mocedá a afayar el prestar de la llectura y a valorar les irremplazables contribuciones de les persones qu’impulsaron el progresu social y cultural de la Humanidá.

Esta celebración tamién nos fai cavilgar sobro la importancia de la llectura como ferramienta que nos ayudar a espandir los nuesos horizontes y a educanos, polo que tamién ye un día por que docentes y estudiantes de too el mundu puedan dar testimoniu y espresar el so amor pola llectura.

El 23 de abril también se celebra el Día del idioma español, la lengua nativa de casi 500 millones de personas, un  6,3% de la población mundial (datos Instituto Cervantes).

Presenta como actividades: Bookcrossing y estreno de El andante caballero, espectáculo de títeres sobre El Quijote.

— CAPITAL MUNDIAL DEL LIBRO: TIFLIS (GEORGIA)

Capital del Libro 2021: Tiflis (Georgia)

La UNESCO nombró Tiflis (Georgia) Capital Mundial del Libro para el año 2021. El programa propuesto por Tiflis, cuyo lema esOk, ¿entonces tu próximo libro es…?, se centra en el uso de tecnologías modernas como herramientas poderosas para promover la lectura entre la juventud. El objetivo principal de la ciudad es popularizar la lectura y aumentar la accesibilidad a los libros para toda la sociedad.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *