Publicado en Dexónos

Fina Nicolás Solís, el mozu qu’inspiró’l personaxe de «Cuerdas» de Pedro Solís

Nicolás nació con paralís cerebral severa por falta d’osíxenu al nacer.

«Adiós el mio neñu. Perdóname por enoxame delles vegaes polo que’l destín tráxome, porque’l destín non pudo portase meyor conmigo.

Fuelga la mio vida, acabáronse les operaciones, les terapies, los dolores…. si los besos curaren, seríes el neñu más sanu del mundu. Pedro Solís García».

Asina anuncia’l so propiu padre, Pedro Solís, el fallecimientu de Nicolás a los 16 años d’edá, el fíu qu’inspiró «Cuerdas«, el curtiumetraxe animáu qu’inspiró la so vida y ganó, amás d’infinidá de premios, el Goya en 2014. El documental, que trescaló a millones de persones, llogró dar visibilidá les barreres sociales de les persones y n’especial, los neños con discapacidá.

N’una entrevista a Mediaset, Pedro Solís, padre y productor del curtiumetraxe, rellataba asina’l motivu pol cuál nació «Cuerdas»:

Cuerdas surde d’una parte bien importante de la mio vida: la hestoria de los mios fíos. Cuando la mio fía Alejandra tenía 6 años nació’l mio fíu pequenu, Nicolás. Faltó-y osíxenu al nacer, porque hubo un problema nel partu, y nació con unu paralís cerebral severa. Pero la mio fía, en cuenta de estremase d’él, como puede asocede-yos a munchos hermanos, que se ven movíos porque de sópitu destrónen-yos, y más nestos casos, nos que’l pequeñu, al nacer con una dificultá, rique una atención especial, llueñe de sentir celos, dende’l principiu quíxo-y con tola so alma.

El mio fíu Nico non fala, nun anda, y nunca lo fadrá. Y Alejandra, desque nació’l so hermanu, siempres intentó introduci-y nos sos xuegos diarios: sentábalu, ponía-y coxinos, pintábalu, coyíalu con una cuerda para tira-y del brazu… ¡caciplába-y de mil maneres! Y siempres-y quixo bien de. Apocayá atopé una semeya na qu’ella garraba al so hermanu, que yera un *cachito de carne con seis meses, y Alejandra taba con una sorrisa d’oreya a oreya, mirando a la cámara arguyosa como diciendo: “Ésti ye’l mio hermanu, ¡míra-y!”. Y esa ye la relación de Nico y María nel curtiu.

Queda claro que «Cuerdas» y Nico, como asina lu llamaben *cariñosamente la so familia, ye parte de les nueses vides y del cambéu que provocó na conciencia de la sociedá sobro les persones con discapacidá.

Fuelga en paz, Nico.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *