Publicado en Museos

El Muséu Casa Natal de Xovellanos cumple 50 años.

El Muséu de la Casa Natal de Xovellanos sea un espacio muy interesante para visitar, no solo para el turista, si no especialmente para los asturianos y xixoneses, que puedan encontrarse con un parte importante de la su historia, especialmente en este año en el que el Museo cumple medio siglo.

Especial protagonismo tiene la obra escultórica de José Mª Navascues, autor que está considerado “de vital importancia pa la revitalización cultural na Asturies artística de les décades sesenta y setenta, siendo güei consideráu como unu de los artistes más singulares del panorama español de la segunda metá del sieglu XX”.

No obstante, a mi, como xixonés, me gusta destacar el Retablu del Mar de Sebastián Miranda, expuesto en la última planta, casi en el desván, del edificio. Una obra de largo tiempo de realización, desde 1929 a 1971, que tiene para los xixoneses una especial relevancia, pues recoge a figuras reales talladas en madera con enorme realismo, reflejando la sociedad playa de la primera mitad del siglo XX, con personajes identificados.

El retablu representa, n’una sola escena, una instantánea de la vida cotidiana del barriu de CIMAVILLA. Son 156 figures les que pueblen la obra, 156 semeyes de los vecinos del barriu a los que l’artista pagaba 1,50 pesetes por posar.

La temática xeneral fai referencia a la vida de los pescadores, pescaderes y marineros que tradicionalmente moraben en CIMVILLA , y en concretu a la rula o mercáu de puyes del pexe en Xixón. Para asitiar la escena, l’autor trazó una división en dos pisos; el de baxo con dos puertes abiertes al traviés de les cualos asómanos a dos rincones del barriu como segundu planu, ente que’l primer planu ta pobláu d’homes y muyeres enfotaos nos sos llabores de compra y vienta del pexe.

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *