Publicado en Alimentos

Fruta: Arándanos, dende mediaos de xunu a finales d´ochobre

La nuesa tierra tien una cualidaes idónees para el cultivo de #arándanos ecolóxicos @CopaeAsturias que se suelen dar de xunu a finales d´ochobre dependiendo de la so variedá. Asina te lo contamos nesti videu de @Notqdes_tv ¡Da-y al play! 

Anque nun se sabe cuál ye’l so orixe, sí sábese que formó parte de la dieta de los pueblos árticos dende l’Antigüedá. En Norteamérica, los amerindios tamién lo usaben para les sos comíes.

El so conteníu rico en polifenoles y antiosidantes conviertelu nun aliáu contra les enfermedaes cardiovasculares. Tamién ye un potente antigripal, refuerza’l sistema inmunitario y ye bien eficaz contra les infecciones urinaries.

 

/

La producción d´arándanos n´Asturies ocupa alreedor de 200 hectárees de plantíos. Les primeres finques, alcontraes en Tinéu, tienen siquier 30 años y, la mayoría, suelen ser pequenos plantíos d’entre xuna y dos hectárees. Esisten dos cooperatives asturianes de productores d’arándanos. La más recién creose en xunu de 2015 y, so la denominación Picos d’Asturies Berries, apigura a 17 productores d’arándanos y frutos coloraos, bona parte del oriente d’Asturies.

«La calidá del arándanu asturianu», añede, «ye abondo meyor que la del d’Huelva pola climatoloxía. Los terrenes que tenemos equí son meyores y, magar que el arándanu llantase hasta en sable, n’Asturies la tierra ye de lo meyor, plantes cualquier cosa y sale. Ye xuna tierra granible, que precisa de menos abonos y fertilizantes que n’otres partes d’España. Tenemos la tierra y el clima perfectos». Y eso nótase nel sabor. Amás, la dómina de recoyida y producción del arándanu asturianu, como’l de too el norte d’España, va dende mediaos de xunu a finales d’ochobre.

/

/

Arándanos: propiedades, beneficios y valor nutricional de unas bayas muy sanas
Los arándanos tienen un alto contenido en antioxidantes
El secreto para tener arándanos grandes y con crecimiento rápido

/

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *