Publicado en Día de...

Día de Llucha contra la Desertificación y la Seca/sequía

El 74% del territoriu español atopar en riesgu de desertificación y el 20% cuerre un peligru altu o bien alto de convertise irreversiblemente en desiertu. Entá tamos a tiempu, el momentu ye agora.

Celébrase’l 17 de xunu de cada añu. El decretu foi establecíu pola ONU, coles mires de crear conciencia de la importancia que tien para los seres humanos y el planeta encetar y dar soluciones a los problemes de desertificación y seca, que representen graves problemes presentes y futuros para tola humanidá.

La desertificación ye la resultancia d’una permanente degradación de los suelos, causáu por una constante desforestación de los montes, la salinización, la falta d’agua y una sobresplotación de los acuíferos, que polo xeneral ye producida poles distintes actividaes económiques que lleva a cabu l’home en distintes partes del mundu.

Per otru llau, la seca/sequía representa un cambéu o anomalía del clima, qu’asocede cuando los niveles de l’agua tán bien per debaxo de lo que correspuende n’una determinada área xeográfica, afectando considerablemente a toles especies que crecen y desenvuélvense en diches árees. La principal causa anicia na ausencia de precipitaciones.

Añu 2021: «Suelu sanu = xente sano»

Para l’añu 2021 la tema central de la campaña d’esta efeméride ye «Suelu sanu = xente sano» con Costa Rica como país anfitrión, que tien como oxetivu fundamental tresformar les tierres degradaes en tierres sanes.

Ello va contribuyir al llogru de les siguientes acciones, cuntando cola participación activa de los habitantes de les comunidaes, sector priváu y gobiernos:

  • La resiliencia económica.
  • Xeneración de fontes d’empléu.
  • Aumentu de los ingresos.
  • Algamar una mayor seguridá alimentaria.
  • Recuperar la biodiversidá y árees verdes.
  • Menguar l’efectu del cambéu climáticu, por aciu la captura del carbonu atmosférico que calez la Tierra.

Ye de vital importancia prevenir y menguar la perda de tierra granible, lo mesmo que de ecosistemes naturales énte los efectos del cambéu climáticu, fenómenos naturales ya intervenciones forzaes de seres humanos, garantizando la supervivencia de les persones y del planeta nel marcu de la pandemia por COVID-19.

Coles mesmes, va contribuyir al llogru de los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible contemplaos na Axenda 2030 sobro’l Desenvolvimientu Sostenible.

El 7 de xunetu celebra’l Día Internacional del Caltenimientu del Suelu y el 5 d’avientu’l Día Mundial del Suelu, temes estrechamente rellacionaes.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *