Publicado en Día de...

Día Mundial contra’l Trabayu Infantil.

/

El Día Mundial contra’l Trabayu Infantil celébrase’l 12 de xunu de cada añu, coles mires de sensibilizar y denunciar la esplotación infantil que se lleva a cabu en munchos países del mundu, onde s’obliga a los neños a trabayar, negándo-yos tou derechu a la educación, la salú y una vida plena que-y dexe el so desenvolvimientu y bienestar integral. VIDEU

Nel añu 2015, los dirixentes mundiales adoptaron los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible (ODS), con un anováu compromisu para acabar col trabayu infantil. En particular, la meta 8.7 fai un llamamientu a la comunidá internacional para: «adoptar midíes inmediates y eficaces para erradicar el trabayu forzosu, poner fin a les formes contemporanees d’esclavitú y tratar de seres humanos, y asegurar la prohibición y eliminación de les peores formes de trabayu infantil, incluyíos el reclutamiento y l’usu de neños soldaos, y, para 2025, poner fin al trabayu infantil en toles sos formes».

 ¡Actuar agora: poner fin al trabayu infantil!

Unu de cada 10 de tolos neños en tol mundu tán en situación de trabayu infantil. Magar ye ciertu que’l númberu de neños en situación de trabayu infantil menguó en 94 millones dende 2000, la tasa d’amenorgamientu se desaceleró en dos tercios nos últimos años. Una de les metes del Oxetivu de Desenvolvimientu Sostenible 8 esixe’l fin del trabayu infantil en toles sos formes para 2025.

El trabayu infantil, prohibíu nel derechu internacional, entiende trés categoríes:

  • Les formes peores de trabayu infantil: esclavitú, trata de persones, servidume por deldes y otres formes de trabayu forzosu, reclutamiento forzosu de neños para utilizalos en conflictos armaos, prostitución, pornografía, y otres actividaes ilícites.
  • Trabayos realizaos por neños que nun algamar la edá mínima especificada para esi tipu de trabayu según la lexislación nacional, acordies con normes internacionalmente aceptaes, que torgue la educación y el plenu desenvolvimientu del neñu.
  • Un trabayu que ponga en peligru’l bienestar físico, mental o moral del neñu, yá sía pola so propia naturaleza o poles condiciones en que se realiza, denomináu trabayu peligrosu.

Pal Día Mundial d’anguaño, vamos promover xuna “Selmana d’acción” en redol al 12 de xunu, empezando cola publicación de les nueves estimaciones mundiales del trabayu infantil.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *