Publicado en Día de...

Día Mundial de los Oceanos

El 5 d’avientu de 2008 l’Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes, por iniciativa de Canadá, resolvió nel Resolvimientu 63/1111​ qu’a partir de 2009 el 8 de xunu sería’l Día Mundial de los Océanos. A partir de 2009 celébrase cada 8 de xunu.

«L’océanu: vida y mediu de subsistencia». Videu

Los océanos son vitales para la nuesa subsistencia:

  • Producen siquier el 50% del osíxenu
  • Absuerben alredor del 30% del dióxidu de carbonu.
  • Son fonte de vida y alluguen la mayor parte de la biodiversidá del nuesu planeta
  • L’océanu ye salú y biodiversidá:
    Constitúi más del 90% del espaciu *habitable.
    Contien unes 250.000 especies conocíes.
    Absuerbe un 26% del CO2 xeneráu pol ser humanu.
    Mitiga los efectos del cambéu climáticu.
    Produz, siquier, el 50% del osíxenu.

 

L’océanu ye una masa d’agua salao continua que cubre más del 70 per cientu de la superficie terrestre. Les corrientes oceániques rixen la meteoroloxía del mundu y contienen un caleidoscopiu de vida. Los humanos dependen d’estes prolífiques agües para’l so bienestar y la so supervivencia, pero’l calentamientu global y la sobrepesca amenacien con alteriar y vaciar l’océanu.

L´ONU escoyó la fecha 8 de xunu. El 80% de la contaminación nos océanos ta causada polos seres humanos, 8 millones de tonelaes de plásticu al añu acaben nos nuesos océanos, causando estragos na vida montesa, la pesca y el turismu. La contaminación por plásticu ta costando a los nuesos océanos la vida d’un millón d’aves marines y de 100 mil mamíferos marinos al añu. Los pexes comen el plásticu de los océanos y nós comemos dempués estos pexes. El plásticu xenera gastos de 8000 millones de dólares en daños al nuesu ecosistema marín, cada añu.

El 70% de los 2 millones d’especies na fondura de los mares son desconocíes.

Los océanos contienen 1.350 millones de kilómetros cúbicos d’agua, que ye aprosimao’l 97 per cientu del suministru d’agua de la Tierra. L’agua ye un 3,5 per cientu sal y contien restos de tolos elementos químicos que s’atopen nel planeta. Los océanos absuerben el calor del sol, tresfiriéndolo a l’atmósfera y distribuyéndolo pel mundu por aciu les sos corrientes oceániques en movimientu. Esto rixe los patrones meteorolóxicos globales y actúa como un calefactor pel hibiernu y l’aire acondicionáu pel branu.

  •  Audrey Azoulay, Directora General de la UNESCO: Español

La vida empezó nel océanu, que sigue siendo’l llar de la mayoría de les plantes y los animales de la Tierra, dende diminutos organismos unicelulares a la ballena azul, el mayor animal vivu del planeta.

La mayor parte de la vida vexetal de los océanos son algues microscópiques denominaes fitoplancton que llexen na superficie y, al traviés de la fotosíntesis, producen aprosimao la metá del osíxenu qu’alendamos los humanos y el restu de criatures terrestres. Les macroalgas y el kelp son algues grandes que s’estremen fácilmente a güeyu. Les plantes marines con raigaños, como les praderíes marines, solo pueden sobrevivir a fondures nes que los rayos del sol puedan sofitar la fotosíntesis: a unos 200 metros. Casi la metá del océanu tien más de 3.000 metros de fondura.

Otros pexes, pulpos, calamares, anguiles, delfines y ballenes naden en mar abiertu mientres cangrexos, llagostes, estrelles de mar, orca y cascoxos déxense llevar pol llechu marín. Les criatures como les meduses escarecen d’una manera de desplazamientu propiu y la mayoría déxase llevar pol impulsu del vientu y les corrientes. Los mamíferos, como les llondres/nutrias, les morses ya inclusive los osos polares, dependen del océanu para sobrevivir y entren y salen d’él según esixa la so bioloxía.

Casi’l 70 % del aire qu’alendamos ye al traviés del océanu.

Recordamos a MARIE THARP (EEUU, 1920-2006). Los sos mapes de los fondos oceánicos fueron la llombarada definitiva a la Teoría de la Tectónica de Plaques.

Videoclip oficial de la canción de Eva b «Sonar «. Una canción en la que Eva quiere dar visibilidad a proyectos como https://www.dolphinproject.com/ Una organización caritativa sin fines de lucro, dedicada al bienestar y protección de los animales marinos en todo el mundo, con el objetivo de educar al público sobre el cautiverio.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *