Publicado en Día de...

Día Mundial del Refuxáu.

  

Les persones refuxáes y desplazáes enfrentense a  dificultaes para recibir atención médica cuando se carecer. Al tar llueñe de casa, ye-yos difícil atopar escuela para les sos fíes y fíos o, inclusive, un llugar onde puedan xugar y prestase.

Xuntos curiamos, aprendemos y rellumamos.
Juntos nos cuidamos, aprendemos y brillamos.

L’Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes decide que, a partir del añu 2001, el día 20 de xunu sía’l Día Mundial de los Refuxaos, faciéndolo coincidir col aniversariu de la Convención sobro l’Estatutu de los Refuxaos de 1951. Cellebrase coles mires de visibilizar, y ayudar a millones de persones que viven en condición de refuxaos, movíos y a la espera d’asilu n’otros países por cuenta de los conflictos armaos, de violencia y persecución de los cualos son oxetu nes sos naciones d’orixe.

<iframe width=»665″ height=»374″ src=»https://www.youtube.com/embed/pm9-v1tnKNc» /iframe]

Una persona refuxada/abelugada ye aquella que ye obligada a dexar el so país por cuenta de problemes internos, como conflictos armaos, persecuciones y tou tipu de violencia.

Son munches les razones poles que tienen d’empezar les sos vides en llugares alloñaos de los sos familiares y de la patria que los vio nacer. Los motivos más comunes de persecución son por temes polítiques, relixosos, sociales, raciales y hasta sexuales y de nun dar esti pasu decisivu, pueden inclusive poner en riesgu les sos vides.

Tienen d’enfrentar los siguientes problemes sociales:

  • Dificultaes para recibir atención médica primaria.
  • Esclusión del mercáu llaboral formal.
  • Xenofobia y racismu.
  • Dificultaes nel accesu al sistema educativu.
  • Depresión, trestornos psicosociales y otros traumas psicolóxicos.
  • Enfermedaes infeicioses y non transmisibles, como tuberculosis, VIH-Sida, hepatitis, varicela.
  • Problemes de salú reproductiva, mortalidá  neonatal, trestornos nutricionales, infecciones respiratories y cutanees.

Para l’Axencia de l´ONU para los Refuxaos, este ye unu de los principales oxetivos: llograr una mayor inclusión de les persones, ensin importar la so condición social, ideoloxía, creencies o preferencies, llogrando mayor igualdá, xusticia y equidá.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *