Publicado en Iniciatives

El madrilanu que camudó la ciudá pol pueblu pa embarcase nel proyectu de la so vida

Esteban Raposo abre en Pimiango un negociu d’hostelería nel que los protagonistes son los llibros

Esteban Raposo Aguado ye un madrilanu de nacencia que dexó media vida atrás pa entamar un suañu en Pimiango: un negociu d’hostelería nel que los protagonistes son los llibros.

Fízolo dempués de navegar y percorrer bona parte del mundu, amás de dedicase a la industria farmacéutica más de dos décades.

El suañu d’esti madrilanu afincáu nel conceyu ribedense entamó va cuatro años cuando mercó una cuadra abandonada pa tresformala no qu’enagora se conoz como la Llibrería de Pimiango. Esteban cuntó cola profesionalidá de los trabayadores de la zona y cola collaboración de los sos vecinos pa sacar alantre’l proyectu de los sos suaños.

La Llibrería de Pimiango ye un espaciu tranquilu con una decoración enllena de pequeños detalles ente los que destaquen los muebles antiguos de la so familia. La barra de la taberna ta na primer planta arrodiada de llibros, mientres que na segunda hai una variada biblioteca con más de 3.000 exemplares pa tolos públicos, ente los qu’abonden los de lliteratura de viaxes.

La Llibrería de Pimiango ye, amás, un espaciu abiertu a la cultura nel qu’habrá sitiu pa les presentaciones de llibros y pa les esposiciones de pintura, fotografía o artesanía.


Pimiango: Ye una localidá conocida y reconocida pol so patrimoniu natural y cultural. Alluga ente les sos ayalgues la prehistórica Cueva del Pindal –declarada Patrimoniu de la Humanidá–, el faru más oriental d’Asturies, les impresionantes ruines del Monesteriu de Tina o un *encinar únicu a los pies del Mar Cantábricu. Mientres sieglos esti llugar foi trubiecu de “les mansolees”, artesanos zapateros con xíriga mesma reconocíos pola calidá del so trabayu y profesionalidá allá por onde fueren.

Trátase de *Pimiango y, esta talaya, con una de los meyores vistas de la mariña asturiana, ronda’l centenar de vecinos. Asitiáu a lo cimero del conceyu de Ribedeva, ye yá conocíu al traviés del so perfil en redes sociales y la so páxina web como “La Perlla d’Oriente”. El llugar foi propuestu amás delles vegaes a la candidatura de Pueblu exemplar d’Asturies” y nun cesa nel so enfotu de dase a conocer. Dende va un tiempu llama l’atención el proyectu de los vecinos por recuperar entá ye más la vida del pueblu. Y unu de los más apocayá llegaos, Esteban Rapiegu, participa d’esi propósitu: llueu va abrir les puertes d’un negociu, anque, equí, dicen quien viven na localidá, “la puerta ta siempres abierta”.

El nome col que va bautizar l’establecimientu ye “La Llibrería de Pimiango”, una interesada iniciativa porque nun se va tratar d’un comerciu tipu nin tanto. Los llibros van tener enforma protagonismu, pero va ser amás un llugar para comer o tomase daqué, para promover la vida de la localidá. Esteban Rapiegu, l’ilusionáu promotor de la iniciativa, cuenta cola collaboración y dedicación de casi tol pueblu.

L’edificiu nel que s’atopa yera hasta apocayá una pequena corte abandonada. Agora, dempués de cuatro años d’intensu trabayu y esfuerzu, de la mano de la so impulsu y de trabayadores locales, lo que yá toos conocen como “La Llibrería” ta de pies gracies a la obra del canteru, el carpinteru o l’arbañil más cercanos y “col sofitu del restu de mansolees” va abrir al públicu’l 1 de xunu.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *