Publicado en Asturies, Curiosidaes

La mina d’oru más grande d’Europa ta n’Asturies

Vivir sobro cinco mil millones d’euros: la mina d’oru más grande d’Europa ta n’Asturies y ye xuna velea pa los sos vecinos.

Hai 487 xacimientos d’oru n’Asturies y los romanos sabíanlo, tan bien, que la forma más senciella d’atopar una acumuladura de minerales ye mirar el mapa de les muertes mineres de dexó. Unu d’ellos taba en Tapia de Casariegu, a veres del Cantábricu.

Ellí, so l’apariencia d’un idílicu pueblu asturianu, escuéndese la que posiblemente sía la mina d’oru más grande d’Europa. 300.000 quilos d’oru que son l’oxetu de deséu de la industria minero de mediu mundu y la velea de los habitantes de la contorna.

A Roma encantába-y l’oru. Plinio el Viejo, que foi procurador n´Hispania, cuntaba na so Hestoria Natural’ que, mientres el primer sieglu de nuesa yera, l’Imperiu yera capaz d’estrayer más de seis tonelaes d’oru de les mines del noroeste peninsular cada añu.

Como esplicaba Lluna Adrados, dempués del Imperiu, la mina de Salave foi casi escaecida. La zona de Tapia tien una característica relativamente rara n’Asturies, los suelos son de granitu. Eso, que ye lo que facilitó la creación de xacimientos d’oru y otros metales, foi lo que protexó » la mina col tiempu. El restu de xacimientos asturianos, arrodiaos per tierres sedimentaries, yeren más fáciles d’esplotar.

Por eso, desque en 1825 aprobóse la Llei de Mines n’España, la mina de Salave foi’l llugar onde les grandes ambiciones mineres diben morrer. En 1850, llegose a ensugar les llagunes de la zona para empecipiar una prospección que nun llegó a bon puertu. Solo ente 1948 y 1952, en plena autarquía franquista, la necesidá de molibdenu (usáu nel procesu de fabricación del fierro) foi tal que llogró reactivar la mina.

Dende los años 60, decenes d’empreses percorrieron el términu municipal de Tapia y realizaron más de 62 km de sondeos. Nada espolletó hasta qu’en 2010 AsturGold propunxo’l so proyectu. Como se dixo munches vegaes, nos postreros 2000 años, nunca se tuvo tan abargana de volver esplotar l’oru de Salave como nesi momentu.

L’asuntu ye bien polémicu porque 250 empleos (850 mientres la construcción) yera música celestial gran parte del occidente asturianu y la provincia de Llugo. Sicasí, los problemes ambientales atroparon nuna Asturies que trata de reconvertir el so escuru pasáu industrial y mineru nun futuru más verde y saludable. Una mina, por munchos controles que tenga, supon un impactu ambiental y sanitariu inmensu.

AsturGold (agora Black Dragon Gold) apostó tou y llegó a empecipiar la formación de los sos emplegaos con vistes a ponese a trabayar cuanto antes. Hasta que n’avientu de 2014 el Principáu d’Asturies vetó la esplotación. En febreru de 2017 el Tribunal Cimeru del Principáu confirmó’l vetu y tou paecía indicar que’l proyectu taba en vía muerta.

La empresa asegura que les perforaciones van faese en dos zones concretes, embriviendo d’esta forma posibles alteraciones ambientales. La firma minera, con base en Canadá, anunció’l pasáu branu que retomaba de nuevu la intención d’estrayer oru en baltando’l Gobiernu rexonal en 2014 l’anterior proyectu por riesgos ambientales. Los últimos estudios realizaos na zona aseguren que tamos énte unu de los xacimientos mineros más importantes d’Europa. So estos terrenes habría abarganar d’un millón de tomes d’oru.

El proyectu siempres cuntó cola ferrial oposición vecinal polos sos posibles #impactu ambientales y turísticos na zona.


Tamos falando d’una maravía industrial de la maquinaria alministrativa del Imperiu qu’enllenó de repulgos non solo Asturies, sinón tolos territorios qu’arrodien el Mediterráneu. La minería romana usaba fundamentalmente un métodu llamáu ‘ruina montium’; esti sistema usa la fuerza de l’agua pa consiguir derrumbar grandes estensiones d’estructures xeolóxiques col menor esfuerzu posible.

Las Médulas, en Llión, yeren la xoya de la corona de la minería aurea romana, pero nes mines de Salave, en Tapia, los romanos tamién s’emplegaron a xeitu. Movilizaron cuatro millones de metros cúbicos de tierra camudando para siempres la configuración del terrén. Ye pocu si lo comparamos con Las Médulas (onde se movieron casi 100 millones de metro cúbicos), pero lo suficiente para estrayer unos 7.000 quilos d’oru.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *