Publicado en Día de...

Día Internacional del Pan

Güei cellebramos el Día Internacional del Pan coles mires de dedicar un día a unu de los alimentos más tradicionales en tol mundu, según para dar a conocer el so valor nutricional ya importancia na dieta diaria de los seres humanos.

Para la so preparación, yera bien común machucar los granos y que al entemecese con agua formaben una pasta, que depués yera usada para fabricar el pan. Col pasu de los años y l’usu de nuevos inventos, pudo procesase el trigu para la fabricación d’esti alimentu en fornos.

El pan que güei conocemos y tastiamos con tantu prestar, remóntase a les más antigües cultures qu’habitaron la Tierra. Dende tiempos antiguos, esti esquisitu alimentu foi ellaboráu utilizando’l trigu. Para la so preparación, yera bien común machucar los granos y que al entemecese con agua formaben una pasta, que depués yera usada para fabricar el pan. Col pasu de los años y l’usu de nuevos inventos, pudo procesase el trigu para la fabricación d’esti alimentu en fornos.

Los exipcios fueron los primeres n’afayar cómo se producía’l lleldu para da-y un meyor sabor al pan y foi a cencielles dexando que la masa lleldárase.

Los griegos introducieron l’usu del miel y nueces na so ellaboración y los romanos anovaron nueves técniques al traviés d’atélites equipos como máquines d’amasar y ye a partir d’esti imperiu, onde naz de forma oficial, el primer colexu de panaderos.

A partir d’entós, el pan ganó fama y aceptación en toles sociedaes del mundu. Güei ye una gran industria con muncha demanda, yá que puede adquirise a bien so costo y con un altu valor nutritivu.

El pan un alimentu básico

Por enforma tiempu’l pan formó parte de la dieta de los seres humanos, por esta razón, equí te dexamos una llista de los tipos de pan que güei se peracaben y les distintos ingredientes que s’utiliza na so ellaboración. Ente ellos tán:

El pan de trigu: Esti tipu de pan puede ellaborase en dos modalidaes distintes, el tradicional pan blanco y l’integral. Esti postreru, resulta más saludable pola cantidá de fibra y nutrientes qu’apurren al organismu.
El pan de maíz: Esti pan nun tien gluten, bien baxu en purines, lo cual resulta ideal pa les persones con altos niveles d’ácidu úrico y pa los pacientes celíacos.
Pan de centenu: Ye ellaboráu entemeciendo otros tipos de farina por qu’adquieran xuna consistencia más esponxosa. Tien mayor cantidá de fibra y al momentu de tastialo, presenta un sabor amargoso.
Pan granáu/xermináu: Tienen como principal característica qu’en so preparación usa la mesma grana de la cebera granada, por esta razón, nun ye necesariu añedir lleldu.
Pan de espelta: Ideal pa les persones que sufren d’intolerancia al trigu, yá que resulta más dixerible porque tienen mayor cantidá de fibra y menor cantidá de gluten.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *