Publicado en Día de...

Día Internacional del churru

Güei 11 de payares celebra’l día internacional del churru: emblemáticu postre fechu a base d’agua, farina de trigu, aceite y azucre.

Sobro los sos oríxenes… En China, la hestoria remóntase remonta al sieglu XII, cola creación del youtiao, que consistía nuna masa de pan salada frita y qu’entá sigui esistiendo, col nome de Youtia (Palu tostáu n’aceite). Yera un pan tostáu con un toque de sal. La so figura allargada solía somorguiase n’aceite y representaben a personaxes históricos del país.

Tiempu más tarde llegaría a Portugal y camudaríase el sabor a lo que conocemos anguaño como duce. En Portugal en llugar de sal, usaben azucre, pero non foi hasta’l sieglu XVIII onde pastores de los montes prepararonlos como una alternativa al pan fresco que consumíen nos altores, y ye onde se da a conocer col nome de Churros por cuenta de la so semeyanza de la so forma colos cuernos de la denominada oveya churra.

N’Europa, mientres el sieglu XVIII, la receta llegó a España con cambeos como l’azucre y la so forma como xuna estrella. D’esta manera ye como s’empezó a espandir a lo llargo del mundu, yá adoptó distintes característiques propies de cada país.

Na actualidá, les cases de churreríes marquen enclín y hasta-y añeden los más tendenciosos ingredientes. Dellos rellenos de dulce de lleche, Nutella, chocolate blancu o negru. En versión salada o dulce con xeláu. Con un estilu allargáu como cayáu o enredáu como espiral, pero siempres xuna bona opción pa munches families.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *