Publicado en Estaciones

Solsticiu d’iviernu 2021: la nueche más llarga llega al hemisferiu norte

L’añu ta por rematar y l’entrada del solsticiu d’iviernu 2021 va marcar l’últimu ciclu de la naturaleza. Cuándo y cómo ver esti fenómenu astronómicu.

L’añu llegó casi a la so recta final, el ciclu natural pol que traviesa costantemente la Tierra atopase na última etapa. El ciclu natural del planeta y la vida que la habita, llegaron al so periodu de recesu más grande y l’iviernu nel hemisferiu norte, averase cola llegada del solsticiu d’iviernu 2021. Equí delles claves para entender qué ye esti fenómenu astronómicu y qué significa la so llegada.

¿Qué ye’l solsticiu d’iviernu?

Les estaciones del añu y poro, los equinoccios y solsticios son consecuencia de los movimientos de la Tierra. El nuesu planeta xira sobro la so propia exa y tamién lo fai alredor del Sol, sicasí, hai qu’entender qu’el nuesu planeta nun xira perfectamente paralelu a la eclíptica. Esta postrera ye xuna llínea imaxinaria que corta horizontalmente al Sistema Solar.

El nuesu planeta tien una exa d’enclín de 23.5° que fai que la lluz solar nun llegue por igual en dambos hemisferios. Asina se producen los equinoccios y solsticios que marquen la entrada de los cuatro aparques añales poles que traviesa la Tierra.

El solsticiu, que’l so términu provien del llatín ‘solstitium’ que significa ‘sol quietu’, marca la entrada del branu y/o iviernu, dependiendo de la fecha y l’hemisferiu xeográficu. Produzse porque’l Sol incide sobro’l puntu más distante del ecuador terrestre. La consecuencia más próxima ye qu’unu de los dos hemisferios va recibir mayor cantidá de lluz que l’otru y va producise la nueche más llarga pal solsticiu d’iviernu y el día más llargu pal de branu.

La entrada oficial del iviernu (solsticiu d’iviernu) nel hemisferiu norte, llega metanes avientu. Los cambeos d’estación preparense pa tresformar la duración del día y la nueche. La escuridá reina cada vez más con nueches muncho más llargues. Xustamente na plena entrada del solsticiu d’iviernu produz la nueche más llarga de too l’añu.

La entrada del solsticiu va dase xustamente’l 21 d’avientu de 2021 les 15:50 UTC, día en qu’oficialmente va entrar l’iviernu pal hemisferiu norte. Xusto a esta hora, el Sol va asitiase más al sur nel cielu y la Tierra va tar nun llixeru enclín que va dotar a dellos llugares d’una escuridá iverniza máxica nel norte. Tal como asocede na nueche polar en plenu corazón del polu norte.

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *