Publicado en Campañes

«Fuelga de xuguetes»: la nueva campaña contra la publicidá sexista dirixida a la infancia

«Fuelga de xuguetes»: la nueva campaña de Consumu contra la publicidá sexista dirixida a la infancia «Nós, anque síamos de plásticu o de peluche, tamién tenemos el nuesu corazoncito. Llegó’l momentu de dicir basta, de reivindicar el nuesu derechu a xugar col 100% de los neños y de les neñes, non col 50%», reclamen los personaxes de ficción del vídeu del ministeriu que dirixe Alberto Garzón.

El Ministeriu de Consumu llanzó una nueva compaña con la que quier sensibilizar a tola población sobro «la importancia del xuegu na infancia y l’impactu negativu de la publicidá sexista». Por ello, el departamentu que dirixe Alberto Garzón llanzó un vídeu d’animación nel que los xuguetes convoquen a les families a movilizase presencial o virtualmente el próximu domingu 12 d’avientu por que-yos dexen xugar col 100% de los neños y les neñes, non solo col 50%».

El ministeriu anima a escoyer xuguetes y xuegos llibres d’estereotipos estes fiestes que redunden nel desenvolvimientu de la infancia y eviten roles que lu llinden.

So la etiqueta #HuelgaDeJuguetes, distintos personaxes de ficción llamen a les families a xunise a la so reivindicación y concenciar de que «xugar nun tien xéneru».

«Nós, anque síamos de plásticu o de peluche,
tamién tenemos el nuesu corazoncitu.

Llegó’l momentu de dicir basta,
de reivindicar el nuesu derechu
a xugar
col 100% de los neños y de les neñes, non col 50%»

Les neñes acomuñen nel 68,2% de los casos con arquetipos de guapura (32,7% coqueta y barbie-fashion) o rellacionaos col ámbitu del llar.
Más del 60% de los anuncios de xuguetes amuesen a les neñes en roles femeninos de guapura o curiáu.

Un xuguete sexista ye tou aquel que tien
una versión estremada para cada sexu

y que, por tanto, nun se presenta como aptu
tantu para neños como para neñes.

La campaña llega en plena dómina prenavideña, cuando aumenten considerablemente los anuncios de xuegos y xuguetes. Por esto, Consumu quier concenciar sobro’l riesgu de reproducir roles y estereotipos sexista, yá que repercute directamente na autopercepción de los menores.

Según un estudiu sobro estereotipos y roles de xéneru na publicidá de xuguetes, ellaboráu pol Institutu de les Muyeres en 2020, casi’l
40% d’estos anuncios amuesa a les neñes arquetipos rellacionaos cola guapura y los cuidos, ente que el 50% de los empobinaos a neños rellacionaos con oficios como pilotu, policía o militar.

«El xuegu ye básicu pa la personalidá, habilidaes y capacidaes,
polo que xuna elección llibre d’estereotipos de xéneru ye clave «

«Los estereotipos sexistes son peligrosos y afecten negativamente tantu a ellos como a elles. El xuegu ye básicu pa la configuración de la so personalidá, les sos habilidaes y les sos capacidaes, polo que xuna elección de los xuguetes y xuegos llibre d’estereotipos de xéneru ye clave pal desenvolvimientu d’una población que, al traviés del xuegu, apriende a conocer cómo ye la vida», argumenta’l secretariu xeneral de Consumu y Xuegu.

Amás, el próximu domingu entamóse un actu nel que se convida a que les neñes y los neños, xuntu colos sos xuguetes, amuesen la so disconformidá colos estereotipos sexistes. El 77% de los vídeos de ‘youtubers’ infantiles inclúin estereotipos de xéneru servimedia.

 

 

Autor:

Maestra de Llingua Asturiana Colexu Carmen Ruiz-Tilve - Uviéu

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *